سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

امام خمینی (ره) یك موهبت بزرگ الهی بود

رییس بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزكوه گفت: امام خمینی (ره) یك هدیه و موهبت بزرگ الهی بود كه چونان ستاره ای درخشان در جهت رشد، تعالی و خودباوری مردم این مرز و بوم تابیدن گرفت.

'حبیب الله امیری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با نگاهی هر چند كوتاه و گذرا به تاریخ معاصر ایران قبل از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی در می یابیم كه ایرانی به هیچ عنوان جایگاهی در دنیا نداشت و ایران به نوعی مستعمره آمریكا و انگلیس شناخته می شد.

وی گفت: ایادی استكبار آنقدر بر این كشور و سردمداران آن زمان نفوذ داشتند كه مجلس شورای ملی بدون رای و نظر آنان حق تصویب هیچ مصوبه ای نداشت و لوایحی نظیر كاپیتولاسیون، هویت ایرانی و ایرانیان را مخدوش كرده بود.

رییس بنیاد شهید فیروزكوه افزود: در چنین فضایی امام خمینی (ره) همانند یك هدیه الهی از سوی پروردگار متعال در فضای آسمان این خاك مقدس تابیدن گرفت و با القاء این تفكر كه ایرانی می تواند در زیر پرچم دین و اسلام روی پای خود ایستاده و گل سرسبد انسان های روی زمین باشد، پایه گذار حكومت جمهوری اسلامی شد.

وی با اشاره به حدیثی از امام هادی (ع) كه 'نعمت كالای دنیاست و شكر نعمت، دنیا و آخرت است'، تصریح كرد: امام راحل همان نعمتی است كه باید شكرگزار آن باشیم و امروز ایران و ایرانی به واسطه رهبر فرزانه خود هویت تازه ای یافته و به الگویی برای جهانیان تبدیل شده است.

امیری گفت: همانگونه كه برای ترویج مسایل عقیدتی و دینی در سطح جامعه و برای فرزندان خود تلاش می كنیم، بایستی افكار، آرا و اندیشه های آن عزیز سفر كرده نیز به نحو شایسته و مطلوبی در جامعه و به خصوص در بین جوانان نسل سوم انقلاب تبلیغ و ترویج گردد.

وی ادامه داد: با نگاهی به كاروان های مختلفی كه از اقصی نقاط كشور راهی زیارت مرقد مطهر امام راحل می شوند و حضور خیل نوجوانان و جوانان در بین آنها، در می یابیم كه حقیقت وجودی پیر جماران به خوبی در بین نسل های سوم و چهارم انقلاب تبیین و تشریح شده و این راهی است كه باید ادامه یابد.

رییس بنیاد شهید فیروزكوه با اشاره به تاكید امام راحل در 'تزكیه، تعلیم و تربیت' نسل جدید، خاطرنشان كرد: در این راه باید ابتدا خودمان مطیع، پیرو و اهل عمل باشیم تا فرزندانمان از ما بیاموزند و سپس از آنها انتظار عمل داشته باشیم.

وی افزود: امروز باید دانش آموزان و دانشجویان را به مطالعه و خواندن كتاب ها و آثار امام خمینی (ره)، آیت الله مطهری، خاطرات شهدا، جانبازان و فرماندهان بزرگ جنگ سوق داد تا سیره و منش امام در برخورد با مستكبران عالم، مسائل سیاسی، اجتماعی و غیره و فرهنگ ایثار و شهادت مد نظر ایشان، هر چه بیشتر در جامعه تبلور یابد./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.