سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد:

بهره برداری از مجهز ترین کارخانه تبدیل زباله به انرژی در کشور

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در منطقه 4 و در حوزه خدمات شهری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و باید تلاش بیشتری جهت رفع مشکلات و تامین نیازهای ضروری شهروندان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی عبداللهی امروز پس از بازدید 6 ساعته از طرح های در دست اقدام منطقه 4، شامل پروژه ملی باغ پرندگان، کارخانه تبدیل زباله به انرژی، مرکز زباله، مرکز خرید و فروش دام، میدان میوه و تره بار حکیمیه، خانه های کارگری و بوستان ها، طی نشست با شهردار، قائم مقام، معاونین و شهروندان نواحی منطقه افزود: در منطقه 4 و در حوزه خدمات شهری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که با توجه به وسعت و توان منطقه کافی نیست، و باید تلاش بیشتری جهت رفع مشکلات و تامین نیازهای ضروری شهروندان صورت گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران، هدف از اجرای بازدیدهای میدانی از مناطق را ارایه راهکارهای مناسب و حل مشکلات و معضلات مناطق عنوان کرد و ادامه داد: منطقه 4 دارای کارخانه ها و مجتمع های تجاری و تولیدی با وسعت پراکندگی زیادی است که می بایست نگاه ویژه ای به آنها شود و همچنین در بحث ساخت و ساز و گود برداری ها که بعضا به اخطارها توجه نمی شود باید با جدیت نظارت شود.
حسن کریمیان شهردار منطقه 4 در ادامه به برخی از نکات در حین بازدید اشاره کرد و اظهار داشت: استاندارد نظام محیط زیست در منطقه 4 نشان از توجه مدیران منطقه به محیط زیست است، که آب و فاضلاب شهرک فرهنگیان نمونه مطلوب این اقدامات است که جای تشکر دارد.
کریمیان با اشاره به بهره برداری از مجهز ترین کارخانه تبدیل زباله به انرژی کشور در منطقه 4 تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه ملی، یکی دیگر از افتخارات مدیریت شهری تهران است که می تواند ضمن ارتقا و پاکیزگی محیط زیست شهروندان و تامین برق معابر و بوستان ها هزینه های ناشی از دفع زباله های خانگی را کاهش می دهد.
حمید ناصحی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 4 در ادامه به اقدامات حوزه خدمات شهری شهرداری تهران در سال جاری اشاره کرد و گفت: رسیدگی به نظافت کارگران و تاکید به پیمان کاران، همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در جهت برگزاری برنامه های آموزشی شهروندی در خصوص آموزش پسماند، تولید مخازن دوقلوی پسماند خشک و تر و تحویل به منازل، تحویل و آموزش کاشت نهال به منازل شهروندان از برنامه های این حوزه است که پس از بررسی در مناطق اجرایی می شود.
حسین حسینی نژاد قائم مقام شهردار منطقه 4 بیان کرد: احداث کارخانه تبدیل زباله به انرژی یک کار زیر بنایی است که با صرف هزینه های انبوه در جهت حفظ محیط زیست قدم بر می دارد که با پشتیبانی شهردار تهران آذر ماه امسال به بهره برداری می رسد.
وی خاطر نشان کرد: بازپیرایی 91 هزار متر مربع از فضای سبز منطقه، احداث 10 بوستان محله ای، نصب المان ها و کف پوش و مجموعه های ورزشی در بوستان ها، ساماندهی و اجرای بیش از 300 کیلومتر شبکه آبرسانی به باغ پرندگان و جنگل لویزان از مهمترین اقدامات سال گذشته بود./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.