سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

سدهای جنوب سیستان و بلوچستان با بحران كم آبی مواجه هستند

مدیر شركت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: از آنجا كه میزان بارندگی در جنوب شرق كشور طی ماههای گذشته 45 درصد زیر حد نرمال بوده است بیشتر سدهای احداث شده در نواحی مركزی و جنوبی استان با بحران كم آبی مواجهند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان، حمید رضا قزوینی افزود: از مجموع سدهای نواحی یاد شده تنها میزان آب ذخیره شده در پشت سد مخزنی خیرآباد با حجم ذخیره سازی 27 میلیون و 300 هزار مترمكعب در هفت كیلومتری شهر نیكشهر در حد مطلوب است.

وی بیان كرد: همه سدهای تغذیه ای و بیشتر سدهای مخزنی نواحی مركزی و جنوبی سیستان و بلوچستان بویژه سدهای پیشین و زیردان چابهار دچار كم آبی شدید بوده و در حالت بحرانی هستند.

قزوینی تاكید كرد: بحرانی شدن وضعیت آب پشت سد نواحی مركزی و جنوبی سیستان و بلوچستان بر بخش اندكی از شبكه های آب روستایی و همچنین اراضی كشاورزی جنوب منطقه تاثیرگذار است.

مدیر شركت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان حجم ذخیره سازی آب در پشت سدهای استان را دو میلیارد و 100 میلیون مترمكعب عنوان كرد و افزود: 21 سد در سراسر استان در دست بهره برداری است كه از بین آنها هفت سد مخزنی و بقیه تغذیه ای هستند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.