سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانون چك برگشتي كام توليدكنندگان را تلخ كرد

كارشناس مسائل اقتصادي گفت: اجراي دستورالعمل جديد بانك مركزي براي چك هاي برگشتي در صورتي كه با حمايت از توليدكنندگان همراه نشود منجر به مخاطره افتادن توليد ملي مي شود.

عباسعلي ابونوري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در ارزيابي تصميم بانك مركزي در زمينه چك هاي برگشتي اظهار داشت: با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها و افزايش ناگهاني قيمت حامل هاي انرژي و مواد اوليه مصرفي توليدكنندگان بسياري از شركت هاي توليدي با وجود متحمل شدن هزينه هاي سنگين امكان افزايش قيمت را نداشته در نتيجه امكان برگشت چك هايشان بسيار بالا رفته است.
اين كارشناس مسايل اقتصادي مصوبه بانك مركزي براي چك هاي برگشتي را به زيان توليدكننده دانست و افزود: تا زماني كه وضعيت اقتصادي در كشور سروسامان نداشته باشد و بسياري از توليدكنندگان نتوانند توليدات خود را بفروشند و مصرف كنندگان نيز نتوانند منابع مورد نياز براي خريدهاي خود را فراهم كنند در نتيجه منابع پيش بيني شده به موقع تامين نخواهد شد و فعالان بازار هم نمي توانند به تعهدات مالي خود عمل كنند.
وي خاطرنشان كرد: واحدهاي توليدي با افزايش هزينه ها توان بهبود تكنولوژي را نداشته ضمن اينكه با افزايش هزينه هاي توليد امكان افزايش درآمد و پرداخت چك ها را نيز نخواهند داشت.
ابونوري تاكيد كرد: دولت مي بايست در كنار اعمال قانون جديد چك به نحوي از توليدكننده نيز در زمينه ارائه تسهيلات حمايت كرده تا شرايط براي اجرايي شدن شعار توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني مهيا شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.