سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطاي بورس تحصيلي در ازاي موافقت با گفت و گوی سازش با رژیم صهیونیستی!

یك مركز دانشگاهی صهیونیستی با همكاری چند دانشگاه مشهور جهان در برنامه ای به جوانان برخی كشورهای عربی از جمله لبنان در مقابل موافقت با گفت و گوی سازش با رژیم صهیونیستی ، بورس تحصیلی اعطاء می كند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاارتص، رژیم صهیونیستی در راستای جدیدترین تلاش های خود برای نفوذ بیشتر در جهان عرب و پیشبرد طرح سازش ، به ایده های نوینی روی آورده است.

در این راستا یك فعال لبنانی در طرابلس با نام مستعار 'رامی' كه با گروه های فلسطینی و مدنی همكاری می كند، اخیرا یك ایمیل دریافت كرده كه مضمونش دعوت به مشاركت در برنامه ای با عنوان 'گفت و گوهای عربی - اسراییلی' است.

این برنامه كه توسط مركز بین المللی 'تحقیقات در زمینه خشونت سیاسی' در لندن برگزار خواهد شد، به مدت چهار ماه ادامه خواهد داشت.

رامی گفت : از دریافت این ایمیل به دو دلیل بسیار شگفت زده شدم؛ اول اینكه دریافت این ایمیل و مضمونی كه در خود داشت و دیگر به دلیل اینكه این ایمیل از سوی یك خبرنگار خارجی ارسال شده كه ماه ها پیش در طرابلس به فعالیت پرداخته است.

وی افزود: نكته شگفت انگیز این است كه این خبرنگار از اصول و مواضع سیاسی من در قبال اشغالگران صهیونیست و حمایت از مقاومت و مردم فلسطین به خوبی آگاه بود و در این خصوص با هم بسیار سخن گفته ایم و حال با این اوصاف، این ایمیل مشكوك را ارسال كرده است.

این خبرنگار هلندی، رامی را تشویق كرده كه در برنامه این مركز كه وی نیز یكی از كارمندانش است ، شركت كند و او را بهترین شخصیت برای این امر می داند.

تنها چند ساعت پس از اینكه رامی این ایمیل را دریافت می كند، یك فعال دیگر لبنانی نیز تماسی تلفنی با وی برقرار كرده و اعلام می كند كه او نیز ایمیلی مشابه دریافت كرده است.

این دو فعال لبنانی می گویند: پس از اینكه از این دعوت آگاه شدیم، شروع به تحقیقات كرده كه این ایمیل ها از سوی چه جریان ها و با چه اهدافی فرستاده شده اند . در نهایت متوجه شدیم كه رژیم اسراییل و لابی صهیونیستی عنوانی را به نام 'اهداف بشردوستانه' برای این نوع كارهای خود انتخاب كرده اند و برخی خبرنگاران را برای خدمت به اهدافشان به دام می اندازند.

به نوشته منابع خبری لبنان، این موسسه علاوه بر جوان های لبنانی به دنبال جوانانی از مصر، اردن، فلسطینی و سوریه هستند، بخصوص زنان را نیز تشویق می كنند كه در برنامه های آنها حضور داشته باشند.

در صورتی كه این جوانان با برنامه گفت و گوهای عربی - اسراییلی موافقت كنند، در دانشگاه 'كینگز كالج' لندن بورسی تحصیلی دریافت خواهند كرد.

آنها به منظور دست یافتن به این بورس باید دو سوال اصلی را پاسخ دهند؛ اول اینكه این بورس چه تاثیری بر حرفه و آینده شغلیشان خواهد گذاشت و دوم به نظر آنها چه وسیله ای بیش از هر چیز دیگر در رابطه میان اعراب و اسراییل تاثیر مثبت می گذارد.

مركز 'هرتزیلیا' كه مهم ترین مركز دانشگاهی صهیونیستی به شمار می رود از جمله مراكزی است كه در اعطای بورس تحصیلی به جوانان عرب نقش بازی می كند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.