سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری:

ایجاد فضای اعتماد بين دانشگاه و صنعت امري ضروري است

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: اولين گام در راستاي ارتباط صنعت و دانشگاه فضاي اعتماد است كه اين فضا موجب پيشرفت اين حوزه مي شود.

به گزارش خبرنگار صنفي،‌ آموزشي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری صبح امروز در نشست همکاری های 6 طرح کلان بین سازمان محیط زیست و وزارت علوم و امضای این 6 طرح طی سخنانی گفت: دو مسئله مهم در حوزه دانشگاهها یعنی علم نافع و بحث اسلامی شدن دانشگاهها مطرح است که دشمنان ما همواره درصدد ایجاد مشکل بین این دو مسئله بوده اند چنانچه حتی در برخی از موارد تعبیر کرده اند که شادابی سیاسی با دست زدن و سوت زدن در دانشگاهها همراه است.
وی افزود: یکی از بزرگترین دغدغه های مقام معظم رهبری بحث ارتباطات دانشگاه و صنعت است که در این راستا آیین نامه ارتقا جهت دهنده است .

دانشجو تصریح کرد: اولین کار در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه ایجاد فضای اعتماد است یعنی موضوع کاربرد باید به دانشگاه و دانشگاه نیز به حوزه کاربرد اعتماد کند.

وی تصریح کرد: برای اعتماد سازی بین این دو حوزه باید در ابتدا دانشگاهیان و جامعه دانشگاهی از طریق صنعت شناخته شوند و عضو هیات علمی دانشگاه نباید شان و شئون مجازی را در خود ایجاد کند چرا که این امر در نهایت موجب سرخوردگی می شود.

دانشجو تصریح کرد: ما باید بدانیم درون صنعت و دانشگاهها با شاخص ها و خصوصیات متفاوتی هر یک از انسان ها روبه رو هستند و اگر قرار است پیوندی بین این دو صورت گیرد باید سعه صدر داشته باشیم.

*در دانشگاهها باید فرهنگ سازی صورت گیرد
دانشجو در ادامه گفت: وقتی شناخت از صنعت و دانشگاه حاصل شود مشکلات با کمک این دو مرکز حل می شود.

وی افزود: برای حل این مشکلات در دانشگاهها باید فرهنگ سازی صورت گیرد باید بین صنعت و دانشگاه شناخت ایجاد شود .

دانشجو تصریح کرد: هر کجا که اعتماد ایجاد شد پیشرفت جهشی نیز حاصل شد، چنانچه در حوزه هوا و فضا صنایع دفاعی نانو و هسته ای هم اکنون ما این پیشرفت را شاهد هستیم .

وی افزود: ما در تولید علم خوب عمل کردیم اما این تولید علمی زمانی می تواند برای کشور به عنوان یک سرمایه حساب شود که این علم را در راستای کاربردی شدن حرکت دهیم که خوشبختانه این حرکت شروع شده است.

وی به همکاری وزارت علوم با وزارت نفت اشاره کرد و گفت: در چند هفته ای که گذشته همکاری وزارت علوم با وزارت نفت صورت گرفته چنانچه هم اکنون این همکاری با سازمان محیط زیست صورت گرفته که البته این گام موثری در این زمینه است.

وی افزود: حدود 121 میلیارد تومان هزینه در 5 قرار داد بین وزارت علوم و محیط زیست صورت گرفته که در این امر 28 دانشگاه دخالت داشته اند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
اگر واقعا عملي شود وفقط حرف نباشد خوب است