سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک متفکر برجسته مصری:

امام خميني (ره) انقلاب اسلامي را با نور الهي به پيروزي رساند

یک متفکر برجسته مصري گفت: امام خميني (ره) انقلاب اسلامي را با نور الهي به پيروزي رساند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران كمال الهلباوي از متفكرين برجسته مصري در ششمين همايش امام خميني (ره) و سياست خارجي با اشاره به عدم وابستگي ايران به بيگانگان در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: يكي از ويژگي هاي بارز انقلاب اسلامي اين است كه اين انقلاب براي پيروزي خود از هيچ گونه نيروي خارجي كمك نگرفت.

وي با اشاره به دخالت های غرب در کشورهای منطقه تصریح کرد: در نهضت هايي كه در گوشه و كنار جهان عرب اتفاق افتاده دخالت هاي آمريكا و غرب به وضوح آشکار است.

الهلباوي خاطر نشان كرد: هيچ كشوري نمي تواند چهره انقلاب  اسلامی ايران را به خاطر داشتن قيام يكپارچه ملت و بنیانگذاری همچون امام (ره) مخدوش سازد.

وي با اشاره به اينكه سوريه در معرض دخالت هاي خارجی قرارگرفته است، تصريح كرد: از علماي جهان اسلام و مخصوصا ايران خواستاریم تا با برنامه ريزي يك طرح و چارچوب کلی در قالب بيداري اسلامي براي ريشه كن كردن دخالت هاي خارجی در این کشور اقدام اساسی انجام دهند.

الهلباوي با اشاره به اينكه سازمان همكاري اسلامي بايد حركتي جدي را براي نابودي مستكبرين آغاز كند، افزود: همكاري در سياست و اقتصاد كشورهاي اسلامي را توانمند مي كند تا در برابر چالش هاي غرب بايستند، بنابراین کشورهای اسلامی باید با وحدت در مقابل سلطه گران ایستادگی کنند.

وي خاطر نشان كرد: با ظهور اسلام شاهد هستيم كه جاهليت از بين رفته و زنده به گور كردن دختران و همچنين بسياري از اقدامات وحشيانه غرب ريشه كن شده است و غرب همواره درصدد است تا با همكاري كشورهاي همسوي خود ايران و دیگر کشورهای اسلامی را تحت فشار قرار دهد./پ2

برچسب ها: مصر ، امام خمینی ، پیروزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.