سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه نخست تهران در جذب خیرین مدرسه ساز

بسترسازی و فرهنگ سازی برای همکاری افراد جامعه بمنظور رفع مشکل فضاهای آموزشی موجب سریع تحقق در زمینه مدرسه سازی می شود.

محمدرضا حافظی محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کل کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:مجمع خیرین مدرسه ساز برای تسریع روند نوسازی مدارس هر روز یک ایده جدید را مرحله اجرا می گذارد.
وی ادامه داد:مشارکت افراد جامعه نیز در این عرصه فرهنگی در سال جاری از رشد چشمگیری برخوردار داشته که در 550 مجمع خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور فعال هستند.
حافظی یادآور شد:هم اکنون 900 خیر مدرسه ساز در برون مرزها در زمینه مدرسه سازی در داخل کشور سرمایه گذاری کرده و برای آینده بهتر کشورشان تلاش می کنند.
وی خاطرنشان کرد:برای مشارکت افراد جامعه در امر استعداد بالایی برخوردار بوده از امکانات مالی کمی برخورد هستند.از مقطع ابتدایی تا دانشگاه حمایت کنند.
**
لزوم حضور خیرین مدرسه ساز در مدارس هیئت امنایی
در ادامه محمد رضا قربانی مدیر عامل خیرین مدرسه ساز شهر تهران افزود:هم اکنون براساس آمار 2.5 درصد مدارس تهران هیات امنایی است و کمتر از 2 درصد مدارس تهران هیات امنای است و کمتر از 2 درصد  این مدارس را مدارس خیرساز تشکیل می دهند که این تعدادی برای رقم،مطلوبی به شمار نمی آید.
وی تصریح  کرد:باید زمینه های لازم برای تبدیل مدارس خیرساز به مدارس هئیت امنای در تهران فراهم شده و خیرین مدرسه ساز بعنوان عضو دائمی در این مدارس حضور یابند.
چرا که این روش موجب تحقق اهداف آموزشی و ارتقای کیفیت مدیریت در مدارس می شود.
قربانی یادآور شد:گزارش ها نشان می دهد که تعامل مستمر با خیرین مدرسه ساز نقش موثری در ارتقای سطح علمی مدارس نیز دارد.
**همکاری ساکنان رباط کریم با دولت برای رفع مشکل فضای آموزشی در ادامه هوشمند درویش متولی رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود:هم اکنون دولت و مردم برای رفع کمبود فضاهای آموزشی دست بدست داده اند.
وی ادامه داد:اجرای طرح سند تحول بنیادین از سوی آموزش و پرورش انگیزه بیشتری را برای تلاش در جهت توسعه فضاهای آموزشی در مردم ایجاد کرد.
درویش متولی اذعان داشت شهرستان رباط کریم از جمله مناطقی است که با کمبود فضاهای آموزشی روبرو بوده چرا که ایجاد شهرک های جدید بویژه پرند و شهرک آبشناسان  نیاز به ایجاد فضاهای آموزشی را افزایش داده است . وی در مورد همیاری مردم شهرستان رباط کریم در جهت رفع مشکل کمبود فضاهای آموزشی اینگونه بیان داشت و خیرین شهرستان رباط کریم با اهدای زمین برای ایجاد فضاهای آموزشی مورد نیاز به کمک دولت شتافتند که امیدواریم بتوانیم با واگذاری این زمین ها و مشارکت خیرین مدرسه ساز با اداره کل نوسازی مدارس استان تهران،فضاهای آموزشی در این بخش را تامین کنیم.
**تهران در جذب خیرین مدرسه ساز مقام اول را دارد
در ادامه محمد ابراهیم بهرام پور مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تهران افزود:در سال گذشته مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران با سازماندهی 13 مجمع در سطح شهرستان تهران و با برنامه ریزی و هماهنی های صورت گرفته توانست مبلغ 152 میلیارد تومان تعهد از سوی خیرین برای تامین بودجه لازم برای رفع کمبود فضاهای اموزشی جذب کند.
وی خاطرنشان کرد:این مبلغ بصورت زمین،وجه نقد و مصالح ساختمانی،به این مجمع اهدا شده که حدود 50 هزار متر مربع زمین در سطح شهرستان های استان تهران از سوی خیرین مدرسه ساز اهدا شده است.
بهرام پور یادآور شد:میزان تعهد خیرین مدرسه ساز در سال جاری از رشد چشمگیری برخوردار بوده بطوری که مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران در زمینه جذب تعهد در سطح مجمع های خیرین مدرسه ساز کشور مرتبه نخست را بدست آورد./ز


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.