سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز؛ تظاهرات میلیونی مصری‌ها عليه حكم مبارك

قاهره امروز به دعوت نيروهاي سياسي و احزاب اين كشور و در اعتراض به تبرئه مقامات سابق اين كشور، از اتهام كشتار تظاهرات كنندگان، بار ديگر شاهد تظاهرات ميليوني خواهد بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره؛ اقشار مختلف مردم مصر و احزاب و گروه هاي سياسي اين كشور پس از اعلام خبر حكم حبس ابد براي حسني مبارك و حبيب العادلي و تبرئه دو پسر مبارك و مقامات سابق اين كشور، احكام صادره از سوي دادگاه را برخلاف خواست مردم دانستند و با حضور در خيابانها در شهرهاي مختلف مصر و با سردادن شعارهايي بر ضد مبارك و نزديكانش، از مقامات قضائي اين كشور خواستند تا بار ديگر حسني مبارك و مقامات سابق در مصر را به پاي ميز محاكمه بكشانند.

در همين حال، احزاب سياسي در مصر با برگزاري نشست هايي در چند روز گذشته، معيارهاي تشكيل جمعيت تاسيسي براي قانون اساسي را مورد بررسي قرار دادند و اجراي قانون انزواي سياسي براي مقامات سابق اين كشور را در اوضاع كنوني مصر، خواستار شدند.

همچنين؛ هزاران تن از مصري ها در چند روز اخير، خود را به ميدان التحرير قاهرة رساندند، تا براي تظاهرات ميليوني امروز آماده شوند و اعتراض خود را به اعدام نشدن اين افراد به خاطر دست داشتن در كشتار تظاهرات كنندگان در خلال انقلاب اين كشور اعلام كنند.

اين در حالي است كه دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر تا چند روز آينده در اين كشور برگزار مي شود و دو نامزد راه يافته به دور دوم انتخابات، تلاش هاي خود را براي جلب نظر مردم و جوانان مصري انجام مي دهند و با برگزاري نشست هاي خبري، مواضع خود را در قبال حوادث صورت گرفته در مصر ابراز مي كنند و مقامات سابق اين كشور را به خيانت در حق شهروندان مصري متهم مي كنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.