سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

افزایش جرائم رایانه‌ای در آذربایجان غربی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری میزان وقوع جرائم رایانه‌ای در آذربایجان غربی افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسن کوره‌بلاغی امروز در ارومیه اظهار داشت: در سال جاری تاکنون شاهد وقوع 21 مورد جرم رایانه‌ای در استان بودیم.

وی با اشاره به افزایش میزان وقوع جرائم رایانه‌ای در استان، تصریح کرد: این میزان در طول سال گذشته 40 مورد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه روزبه‌روز میزان جرائم اینترنتی رو به افزایش است، افزود: سال 90 میزان جرائم اینترنتی از 15 مورد به 40 مورد افزایش یافته بود و این میزان در سال جاری نیز روبه افزایش است.

کوره‌بلاغی با بیان اینکه امسال 15 مورد از جرائم در استان کشف شده است، خاطرنشان کرد: شش مورد دیگر از جرائم به وقوع پیوسته در دست رسیدگی هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 12 نفر در زمینه جرائم رایانه‌ای دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 11 نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

کوه‌بلاغی عمده جرائم به وقوع پیوسته در استان را برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های مردم، هتک حرمت و نشر اکاذیب اعلام کرد و گفت: گروه سنی مجرمان عمدتا 25 سال تا 35 سال بود.

وی با بیان اینکه آمار کاربران اینترنتی نیز رو به افزایش است، اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد کاربران اینترنتی میزان جرائم و کلاهبرداری‌ها نیز افزایش می‌یابد که باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.