سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالش‌هاي نتانياهو براي برچيدن شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين

نتانياهو براي برچيدن شهرک هاي صهيونيست نشين با چالش مواجه است

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مخالفت های زیادی در داخل حزبش ( لیکود ) برای برچیدن شهرک های یهودی نشین مواجه است.

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه برای اجرای حکم دادگاه عالی اسرائیل مبنی بر برچیدن پنج ساختمانی که شهرک نشینان آن ها را در منطقه خاصی از سرزمین های فلسطین در کرانه باختری رود اردن احداث کرده اند با مخالفت جدی درون حزبی مواجه شد.

اعضای حزب لیکود (وابسته به نتانیاهو) از شهرک سازی و گسترش آن حمایت می کنند.

این پنج ساختمان مسکونی که 30 خانوار اسرائیلی در شهرک بیت ایل در کرانه باختری رود اردن در آن زندگی می کنند به میدان مین سیاسی برای نتانیاهو تبدیل شده است.

این در حالی است که نتانیاهو مدت طولانی است که بر حمایت شهرک نشینان و حامیان آنان تکیه دارد.

نتانیاهو در نشستی که پشت درهای بسته انجام شد از اعضای وابسته به حزب لیکود در کنست خواست با پیش نویس قانون رد تصمیم دادگاه مبنی بر تخریب پنج ساختمان مسکونی در کرانه باختری رود اردنرای منفی دهند.

شرکت کنندگان در این نشست به نقل از نتانیاهو اعلام کردند: « حتی اگر تصمیم دادگاه عالی برای برخی از افراد بسیار سخت و غیرقابل تحمل است ولی ما باید به آن احترام گذاریم.»
فلسطینیان از این بیم دارند که شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن آنان را از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی محروم کند.

دادگاه کیفری بین الملل ( لاهه ) به غیرقانونی بودن و نامشروع بودن همه شهرک هایی که اسرائیل در چارچوب مرزهای سال 1967 احداث کرده رای داده است.

مذاکرات صلح بین دو طرف فلسطینی و اسرائیل به علت اختلاف بر سر شهرک سازی یهودیان در کرانه باختری متوقف شد.

فلسطینیان توقف شهرک سازی ها را قبل از احیای این مذاکرات خواستارند چیزی که رژیم اسرائیل تاکنون به آن اعتنا نکرده است.
برچسب ها: نتانیاهو ، شهرک ، صهیونیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.