سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکستان عذرخواهي آمريکا را شرط بازگشايي مسيرهاي تدارکاتي به افغانستان اعلام کرد

وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه ای اعلام کرد اگر واشنگتن از اسلام آباد می خواهد که مسیرهای تدارکاتی از خاک پاکستان به افغانستان بازگشایی شود، باید بابت حمله هوایی عذرخواهی کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "حنا ربانی" در مصاحبه با نشریه "فارین پالسی" با اشاره به خط مشی های جدید پارلمان در خصوص روابط امریکا - پاکستان که به تأیید نمایندگان رسیده است و خواستار عذرخواهی امریکا شده اند گفت: پارلمان پاکستان به نمایندگی از جمعیت 180 میلیونی درباره این مسئله اظهار نظر کرده است.

وی افزود: عذرخواهی امریکا موضوعی است که بایستی همان روزی که این حادثه روی داد صورت می گرفت و اکنون این عذرخواهی نه تنها لازمه همکاری و مشارکت است، بلکه پاکستان به جد خواستار آن است.

وی افزود پاکستان نیز دارای موانع سیاسی خاص خودش است.

اسلام آباد که از حمله ماه نوامبر هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به خشم آمده و مسیرهای حیاتی تدارکاتی امریکا و نیروهای چند ملیتی را از خاک خود به افغانستان، مسدود کرده است این ائتلاف را واداشت تا برای ارسال تدارکات مورد نیاز نظامیان مستقر در افغانستان به مسیرهای به مراتب طولانی تر و پر هزینه تر شمالی از راه روسیه و کشورهای آسیای مرکزی روی آورد.

اکنون روابط اسلام آباد - واشنگتن در سطح پایینی قرار دارد و با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر ، بعید به نظر می رسد که باراک اوباما از بابت این حمله از پاکستان عذرخواهی کند و بدین ترتیب خود را در برابر حملات میت رامنی رقیب انتخاباتی خود از حزب جمهوریخواه در شرایط آسیب پذیری قرار دهد.

در اجلاس ناتو در شیکاگو که چندی قبل برگزار شد، هیچ گونه قراردادی در زمینه خطوط تدارکاتی ناتو با پاکستان امضا نشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.