سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان امور دیانت تركیه؛

سقط جنين حرام است

محمد گورمز رییس سازمان امور دیانت تركیه، در پاسخ به مخالفت های گروه های لائیك ، سقط جنین را جنایت و از لحاظ فقهی حرام خواند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از زمان، رییس سازمان امور دیانت تركیه ، در پی بحثهای مرتبط با ممنوعیت سقط جنین در تركیه و اعتراضهای برخی گروه های لائیك و بانوان فمینیست به این مساله در هفته گذشته برای اولین بار در این باره ابراز نظر كرد. وی با اشاره به اینكه دیدگاه سازمان امور دیانت تركیه در سال 1983 به هنگام تدوین قانون سقط جنین پرسیده شده و در راستای این سووال این دیدگاه به وزارت بهداری تركیه اعلام شده بود ،گفت: دین مبین اسلام ازدواج و داشتن فرزند را تشویق می كند.

گورمز با اشاره به اینكه كودكان امانتهای خداوند به جامعه بشری هستند ، گفت:سقط جنین حرام و جنایت است.

گورمز گفت: تمامی ادیان الهی به روش های اخلاقی و حقوقی انسان احترام می گذارند ، نوزادان متولد نشده همانند دیگر انسانها حق حیات دارند و علاوه بر ادیان الهی تمامی نهادهای حقوقی سقط جنین را كشتن یك موجود زنده ارزیابی می كنند.

رییس سازمان امور دیانت تركیه گفت: جسم و زندگی انسانی امانتی است كه در اختیار وی گذاشته شده است و حق حیات حقی نیست كه بتوان از آن گذشت و پدر و مادر حق مالكیت بر فرزندی كه در رحم مادر است ،ندارند.

سازمان امور دیانت تركیه وابسته به نهاد نخست وزیری این كشور تنها مرجع رسمی امور دینی تركیه است و عهده دار اداره مساجد این كشور است و فتاوی مختلف در زمینه های دینی از سوی این سازمان صادر می شود.

برچسب ها: سقط جنین ، حرام ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.