سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات مصر در موعد مقرر برگزار مي شود

رئيس کميسيون عالي انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام کرد هيچ کس يا هيچ حادثه اي نمي تواند از برگزاري مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري مصر در روزهاي شانزده و هفده ژوئن جلوگيري کند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه مصري الجمهوريه ، فاروق سلطان تصريح کرد قطار انتخابات در مصر حرکت خود را آغاز کرده است  و هيچ کسي و يا حادثه اي نمي تواند مانع برگزاري مرحله دوم انتخابات اين کشور شود و مسئولان مصر نيز قصد ندارند انتخابات را به تعويق اندازند .
فاروق سلطان تاکيدکرد کميسيون عالي انتخابات مصر براي مرحله دوم انتخابات کاملا آماده است و مقدمات لازم را برگزاري انتخابات فراهم کرده است .
وي خاطر نشان کرد کميسيون عالي انتخابات پنجاه و يک ميليون و500 هزار فرم ويژه براي راي گيري چاپ کرده است. اين فرمها داراي شماره سريال و ممهور به مهر هستند .
سلطان همچنين از واردات مقاديري جوهر فسفري براي جلوگيري از تکرار راي خبر داد .
فاروق سلطان در حالي اين مطالب را مطرح کرد که پس از صدور حکم  دادگاه مصر عليه مبارک و برخي ديگر از سران رژيم سابق مصر اعتراضهاي مردمي در مخالفت با اين حکم دوباره در ميدان التحرير در قاهره و ديگر استانهاي مصر شعله ور شده است .
معترضان مصري در روزهاي اخير در ميدان التحرير چند خواسته مطرح کردند . برگزار نشدن مرحله دوم انتخابات  و تشکيل شوراي رياستي متشکل از نامزدهاي دور اول انتخابات با محمد مرسي نامزد گروه اخوان المسلمين يکي از خواسته هاي معترضان مصري است .
 شماري از نامزدهاي دور اولين انتخابات مصر از جمله عبد المنعم ابوالفتوح، خالد علي و  حميد صباحي در اين تظاهرات شرکت داشتند .
فاروق سلطان در ادامه مصاحبه خود با روزنامه الجمهوريه با اشاره به اينکه تقلب در انتخابات به نفع کسي نيست ، تاکيدکرد انتخابات مصر در سلامت و شفافيت کامل برگزار مي شود .
وي افزود مراحل راي گيري و شمارش آرا همچون مرحله اول ، با مشارکت نمايندگان جامعه مدني و نظارت رسانه هاي داخلي و جهاني برگزار خواهد شد .
به گفته اين مقام مصري کساني به سلامت و شفافيت روند انتخابات ترديد دارندکه مي خواهد ناکامي خود را در انتخابات به نحوي توجيه و پنهان کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.