سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنايي با تاثيرات هندوانه در درمان بيماري ها

هندوانه گياهي است كه ميوه آن رگ دار با پوستي سبز رنگ كه داخل آن قرمز است و بهترين تامين كننده آب مورد نياز بدن است.

دكتر احمد ساعدي متخصص تغذيه و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خواص تغذيه ي هندوانه شامل برطرف كننده رفع تشنگي ، كنترل كننده فشار خون، كمك به عملكرد بهتر معده و پوست سفيد داخل آن براي درمان زخم گلو و دهان مفيد است.

وي ادامه داد: مغز تخمه ي هندوانه براي بهبود بيماري هاي روده اي مفيد است، درمان كننده ي درد مثانه، دفع كننده سنگ كليه و داراي 30 درصد روغن گياهي است.

ساعدي عنوان كرد: بهتر است در روزهاي گرم سال هندوانه را با شكر مصرف كرد و براي درمان سوزش و خارش در پوست بدن آن را با تمبرهندي مصرف كرد و لازم است هندوانه را همزمان با غذا يا ساير ميوه ها مصرف نكرد چون موجب اختلال در دستگاه گوارش  و نفخ معده مي شود .
وي در مورد ديگر خواص هندوانه اظهار داشت: 90 درصد هندوانه را آب تشكيل مي دهد كه بهترين تامين كننده آب مورد نياز بدن است.

44 درصد هندوانه را قند هاي طبيعي تشكيل مي دهند و آب آن هندوانه حاوي ويتامين سي و چربي بدون كلسترول است كه يكي از بهترين تامين كننده هاي انرژي براي بدن محسوب مي شود.
وي در پايان تاكيد كرد: هندوانه يكي از بهترين ميوه هاي است كه حاوي انواع ويتامين ها مانند B6 و A  است و يك ليوان متوسط آب آن حاوي 13 ميلي گرم ليكوپين است كه اين ماده (ليكوپين فتوشيميايي) يكي از كارتنوئيد هاي جلوگيري كننده از بروز انواع بيماري هاي قلبي و عروقي و  انواع سرطان ها است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.