سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده پارلمان مغرب:

امام خميني(ره) احياگر انديشه اسلامي در جهان معاصر بود

نايب رئيس کميسيون امور خارجي در پارلمان مغرب، امام خميني(ره) را احياکننده انديشه اسلامي در جهان معاصر دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، "محمد الرضا بن خلدون" گفت: من فکر مي کنم امام خميني(ره) فقط رهبر انقلاب ايران نبود. ايشان احياء کننده انديشه اسلامي بود و از احياگراني محسوب مي شود که گامي بزرگ در سطح انديشه شيعه برداشته اند.

وي افزود: ايشان اين کار را از طريق مطرح کردن و دفاع کردن از مسئله ولايت فقيه انجام داد که انديشه شيعي را در خصوص تشکيل حکومت پياده کرد و انديشه شيعي را در زمينه سياسي به اجرا درآورد.

نايب رئيس کميسيون امور خارجي در پارلمان مغرب ادامه داد: در ثاني، امام خميني(ره) ايران را از نگهبان منافع آمريکا در منطقه به کشوري تبديل کرد که خاري در چشم آمريکا و اسرائيل شد. ايران به سپري محکم براي دفاع از آرمان فلسطين تبديل شد.

بن خلدون افزود: امام خميني(ره) در مسئله کشمکش بين رژيم صهيونيستي و امت اسلامي دورانديش بود و توانست به امت اسلامي قدرت بدهد و نوعي موازنه در سطح منطقه و در سطح جهان ايجاد کند. امام خميني(ره) نهضت بزرگي را در کشورش و در منطقه برپا کرد.

وي در ادامه گفت:  درباره ابعاد سياسي امام خميني(ره) زياد صحبت شده است و من مي خواهم درباره ابعاد شخصيتي ايشان صحبت کنم. ايشان فردي متواضع بود که در منزلي کوچک زندگي مي کرد و بر زندگي کردن در اين منزل اصرار داشت و به انديشه اسلامي و خط مشي خود پايبند بود. ايشان فرماندهي بود که يک ملت پشت ايشان قرار داشت و انديشه هاي ايشان را اجرا مي کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.