سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"احیاگر قرآن" در شبکه رادیویی قرآن

برنامه "احیاگر قرآن" با محوریت قرار دادان اندیشه امام خمینی(ره) و بعد تفکر قرآنی ایشان از شنبه 13 خردادماه به مدت سه شب بررروی آنتن شبکه رادیویی قرآن می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی رادیو قرآن, فاطمه سالمی سردبیر و تهیه کننده این برنامه درخصوص ویژه برنامه سه گانه "احیاگر قرآن " گفت: در این سه برنامه که با موضوع اصلی بعد دینی و قرآنی امام خمینی رحمه الله تدارک دیده شده  هر روز با اشاره به آیات مختلف به بررسی  تفکر امام در آینه آیاتی که تفسیر کرده اند می پردازیم.
وی  گفت: برنامه "احیاگر قرآن" نگاهی به زوایای مختلف احیای تفکر دینی در مکتب امام خمینی رحمه الله است ؛  سلوک و روش ایشان در احیای اندیشه اسلامی برگرفته از سنت و روش پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در صدر اسلام یعنی انعکاس شیوه رفتاری او و نیز تاسی از رویه اهل بیت علیهم السلام بود .
 از مهمترین ویژگیهای نهضت بزرگ احیاگری امام خمینی رحمة الله تشخیص موانع و تحریفات عارض بر دین و جامعه دینی و ارائه راهکارهای جدی و اهتمام در اجرای آنها بود که  بازسازی تفکر دینی از ناحیه ایشان در دو حوزه نظری و عملی صورت پذیرفت .
با یک نگاه تاریخ گرایانه به گذشته درمی یابیم که تاریخ، معرف افراد بزرگی است که در برهه های مختلف به احیای تفکر دینی پرداخته اندو به گواهی تاریخ، بدون تردید موفقترین احیاگر مسلمان دوره معاصر، بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه الله است.
سالمی افزود: در برنامه روز شنبه 13 خردادماه  تفسیر امام راحل(ره) با موضوع امام علی(ع) در آئینه قرآن با توجه به آیاتی چون 43رعد, 96مریم 2نبا و 15 انفال   به کارشناسی دکتر محمد حسین طاهری  پخش می شود.
سردبیر و تهیه کننده "احیاگر قرآن" درباره برنامه روز یکشنبه 14خرداد ماه نیر با اشاره به حضور  حجت الاسلام فاطمیه در استودیو پخش رادیو قرآن گفت: در این برنامه نیز حجت الاسلام فاطمیه  به مباحثی چون؛ امام علی (ع) از منظر پیامبر(ص) و از نگاه دانشمندان و بزرگان دینی  و همچنین  اعتکاف راهی برای انس با خدا و معنویات  می پردازد.
در این برنامه نمایشی نیز تدارک دیده شده است که به  خاطرات لوئی نوجوانی از دهکده نوفل لوشاتو از امام خمینی(ره) می پردازد./م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.