سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کاهش زمان توقف در مسير تبريز- وان

زمان توقف مسافران قطار تبريز – وان و برعکس با راه اندازي و افزايش کشتي باري(فريبوت) جديد کاهش مي يابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، مديركل راه آهن آذربايجان امروز در حاشيه اين جلسه گفت: طرف ترکيه اي متعهد شد تا با افزايش کشتي باري (فريبوت) موجود در درياچه وان از 12 واگن به حداقل 50 واگن زمان توقف مسافران در اين مسير را به حداقل برساند.

موسوي افزود: براساس اعلام رئيس اداره حمل و نقل ناحيه 5 ملاتياي ترکيه اين تغييرات طي امسال صورت خواهد گرفت که با تحقق آن 2 تا 3 برابر در حمل و نقل بين دو کشور افزايش صورت مي گيرد.

وي با اشاره تلاش و تمرکز دو طرف براي افزايش حمل و نقل ريلي بين دو کشور گفت: انتقال حمل و نقل جاده اي و ترانزيتي به بخش حمل و نقل ريلي هم ايمني و هم اقتصادي تر خواهد بود.

موسوي اضافه کرد: در اين نشست تسهيل و روانسازي حمل و نقل ريلي بين دوکشور، ترانزيت کالا، راهکارهاي لازم و مسائل في مابين دو راه آهن مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي اظهار داشت: علاوه بر مسائل ياد شده ميزان جابجايي بار- مسافر و بازاريابي جهت افزايش حمل و نقل بين دو راه آهن در دستور کار قرار دارد و مشکلات و موافع فني که باعث کاهش سير سعودي حمل و نقل ريلي بين دو کشور مي شود نيز در اين جلسات مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.

گفتني است: براساس ماده 8 پروتکلي که در سال 1989 بين راه آهن ايران و ترکيه به امضاء رسيده مقرر شده تا در هر سال طي دو نشستي جداگانه در خاک هر دو کشور مسائل مرتبط با حمل و نقل ريلي مورد بررسي قرار گيرد.

امروز سي و دومين جلسه از اين سلسه جلسات بين دو کشور و به ميزباني ايران در تبريز برگزار شد که هيات ترکيه اي متشکل از مدير کل، رئيس حمل و نقل و معاون ترافيک ناحيه 5 مالاتياي ترکيه و هيات ايراني نيز متشکل از مديران اداره کل راه آهن آذربايجان به نمايندگي ازايران در اين جلسه حضور داشتند./س

 

برچسب ها: کاهش ، توقف ، تبریز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.