سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کسب رتبه اول کشوری توسط ايستگاه هواشناسي مركزتحقيقات كشاورزي و منابع طبیعی آذربايجان شرقي

رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي گفت: در ارزيابي عملكرد بين ايستگاههاي هواشناسي كشاورزي كشور ، ايستگاه هواشناسي كشاورزي اين مركز در خسروشهر رتبه اول کشور را کسب نمود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز ، منيري فر امروزدر گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: در ارزشيابي اداره امور فني وتجهيزات سازمان هواشناسي كشور، ايستگاه هاي هواشناسي كشاورزي خسروشهر وداراب فارس با كسب نمره 95 بين ايستگاههاي هواشناسي كشاورزي كشور موفق به اخذ رتبه اول در ارزيابي عملكرد در ماه آوريل 2012 گرديدند.

وي با بيان اينکه ايستگاه هواشناسي كشاورزي خسروشهر تنها ايستگاه هواشناسي كشاورزي استان مي باشد افزود: اين ايستگاه دردهه مبارك فجر90 با تجهيزات وامكانات پيشرفته هواشناسي كشاورزي در مركز تحقيقات كشاورزي افتتاح ومورد بهره برداري قرار گرفته است .

منیری فر با اشاره به اهميت اطلاعات هواشناسي در برنامه ريزي توسعه اي بخش كشاورزي استان گفت : انجام ديده بانيهاي جوي ورشدو نمو گياهان (فنو لوژي و بيو متري) ، تعيين ميزان رطوبت در اعماق مختلف خاك ، تعيين وضعيت سله، پوكي ، عمق و شدت يخبندان خاك و در كنار آن انجام طر حها و پروژه هاي مطالعاتي و تحقيقاتي، از اهم وظايف ايستگاه هواشناسي تحقيقاتي ادر خسروشهر می باشد.

وی همچنین به ریسک پذیربودن بخش کشاورزی استان در خصوص حوادث و بلایای طبیعی و واردآمدن خسارات به تولیدکنندگان و بهره برداران در اثر سرما ، یخبندان ، تگرگ ، سیل و... اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد : با وجود این مرکز برای اولین بار در استان ، اطلاعات به روز و کاربردی از طریق پیام کوتاه و اطلاعیه های فنی در اولین فرصت ممکن در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا با مدیریت بموقع ، قسمتی از خسارات وارده از این طریق جبران شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان بابیان اینکه ایستگاه هواشناسي تمام اتوماتیک کشاورزی ، اطلاعات رطوبتي خاك از سطح خاک تا عمق يك متر را تعيين و جهت اطلاع دقيق بهره برداران از وضعيت رطوبي خاك ، به صورت دقيق به اطلاع محققین و کشاورزان استان رسانيده مي شود افزود: این ایستگاه محققین و بهره برداران را قادر مي سازد با به کار بستن یافته های تحقیقاتی و توليد محصول خود را باريسك كم ، تداوم بخشند./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.