سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

جمعیت روستایی اردبیل 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: میانگین جمعیت روستایی کشور 41 درصد است در حالی که این میانگین در استان اردبیل 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، احمد حاج‌علیزاده امروز در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای سال 85 به همت دولت خدمتگزار طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و همچنین باز‌سازی آنها در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود این حرکت به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه 2.3 درصد جمعیت روستایی کشور در استان اردبیل سکنی گزیده‌اند، تصریح کرد: از 3 میلیون واحد مسکونی کم‌دوام و ‌بی‌دام کشوری 83 میلیون در استان اردبیل واقع شده است که  این موضوع اهمیت مقاوم سازی مساکن روستایی را نشان می‌دهد و به همین دلیل از سال 85 کار و فعالیت اصلی در این حوزه آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد : در سال 84 سهمیه استان 6 هزار واحد بوده که با معرفی و انعقاد قرار داد 100 درصد بیش از 5 هزا ر و 792 واحد پایان کار دریافت کرده‌اند.

حاج‌علیزاده سهمیه سال 85 مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن روستایی را 6 هزار و 800 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد معرفی به بانک و انعقاد قرارداد 100 درصد انجام شده و 6 هزار و 221 واحد پایان کار دریافت کرده‌اند.

این مسئول بیان داشت: سهمیه سال 86 ما در بحث مقاوم‌سازی و باز‌سازی مسکن روستایی 7 هزار و 937 واحد بوده که 100 درصد آنها به مرحله عقد قرارداد و معرفی رسیده که از این تعداد برای 7 هزار و 427 واحد صدور پایان کار انجام شده است.

مسئول کار گروه مسکن و بهسازی واحدهای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سهمیه سال 87 را نیز 6 هزار و 610 واحد اعلام کرد و افزود: در این سال بالغ بر 6 هزار و 190 واحد مسکونی پایان کار دریافت کرده و از تسهیلات مورد نظر بهره بردند.

حاج‌علیزاده با یادآوری اینکه در سال 88 سهمیه استان در این حوزه 7 هزار واحد بوده است، تصریح کرد: در این سال نیز 100 درصد معرفی و 92 درصد عقد قرارداد انجام شده و برای صاحبان 6 هزار و 368 واحد پایان کار صادر شده است.

وی ادامه داد: سهمیه استان در سال 89 دو برابر افزایش یافته و به رقم 14 هزار واحد رسیده است که سقف تسهیلات نیز تا 10 میلیون تومان افزایش یافته که در این زمینه صاحبان 6 هزار واحد پایان کار دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ابلاغ سهمیه سال90 به تعداد 7 هزار و 219 واحد خبر داد و افزود: یک ماهی است که کار و فعالیت در این زمینه آغاز شده و ما تنها 45 درصد معرفی به بانک و 2 درصد انعقاد قرارداد داشتیم که امیدواریم تا پایان امسال بخش عظیمی از این سهمیه به سرانجام رسیده و منجر به صدور پایان کار شود.

حاج‌علیزاده با بیان اینکه در پنج سال اخیر بیش از 55 هزا رو 220 واحد از سهمیه استان صاحبان 36 هزار واحد پایان کار دریافت کرده‌اند، به خبرنگار فارس گفت: در این زمینه 66 درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت 470 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای کم‌دوام روستایی

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:‌ از لحاظ معرفی به بانک 94 درصد و عقد قرارداد 83 درصد کار انجام شده و برای 39 هزار واحد مسکونی نیز پرداخت تسهیلات در اولویت قرار گرفته است که سقف این تسهیلات تا رقم 12 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته که با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله این تسهیلات به متقاضیان روستایی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: با این حرکت مناسب و همچنین رقم تسهیلات پرداختی بانک‌ها به میزان 470 میلیارد تومان به صاحبان واحدهای مسکونی روستایی در کنار آورده اولیه عمران، بهسازی و زیبا‌سازی روستاها مدنظر بوده که به نظر می‌رسد با یک حرکت مناسب 66 درصد واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام روستایی در استان اردبیل بهسازی و مقاوم‌سازی شده است./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.