سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان /

هنرمندان گرافیک را بومی سازی کرده‌اند

استاد دانشگاه و پژوهشگر عرصه گرافیک گفت: گرافیست‌های ایرانی به خوبی توانستند هنر غربی گرافیک را بومی سازی کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، روح‌الله حیدروند امروز در اصفهان اظهار داشت: هنرهای تجسمی همیشه با تصاویر و اشکال ساخته شده و گرافیک کاربردی‎ترین هنر تجسمی است که با تصاویر سر و کار دارد.

وی افزود: گرافیک از اروپا و غرب نشأت‌گرفته است و همیشه گرافیست‎ها در تفکر این امر بودند که آیا می‎شود گرافیک را بومی کرد، که در جواب باید گفت تا به حال این گرافیست‎ها توانستند موفق شوند و طرح‎های بی‎نظیری از هنر سنتی ایران را در قالب گرافیک خلق کنند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر عرصه گرافیک در ادامه بیان داشت: گرافیک هنری است که فناوری را در کنار تصاویر ذهنی و خلاقیت هنرمند به نتیجه‎ای تصویری می‌رساند و هنرمندان ما از گذشته تا به حال دارای گنج‎های عظیم تصویری هستند.

وی گفت: طراحی گرافیک فرآیندی است که با شرکت افراد بسیاری انجام می‎شود و در طرح‌ها نتیجه کار گروهی را به تصویر می‎کشد.

حیدروند بیان داشت: هدف از گرافیک به طور عمده اطلاع رسانی است، اما آثاری که در نمایشگاه‌ها به نمایش در می‎آیند فرهنگ جامعه را بیان می‎کنند.

وی گفت: شکل گیری گرافیک در فرایند یک هرم است، یعنی هنگامی که سفارش دهنده آگاه با همکاری طراح و مخاطب عالم در کنار هم قرار گیرند سبب می‎شوند تا آثار گرافیک در گونه‎های مختلف و پوسترهایی به شکل فاخر و تأثیرگذار در جامعه پدید آید./ج1

برچسب ها: اصفهان ، گرافیک ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.