سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاآرتص:

اوباما دستور حملات سايبري به ايران را داده است

روزنامه هاآرتص نوشت: کرم استاکس نت بخشي از تلاش مشترک آمريکا و اسرائيل براي خرابکاري در رايانه هايي که تاسيسات غني سازي هسته اي ايران را تحت کنترل داشتند ساخته شده بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه هاآرتص چاپ فلسطين اشغالي نوشت: باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در سال 2009 کمي پس از دستيابي به سمت رياست جمهوري اين کشور به صورت محرمانه دستور حملات پيچيده به سيستم هاي رايانه اي تاسيسات غني سازي هسته اي ايران را صادر کرد.

بر اساس اين گزارش، اوباما تصميم داشت حملاتي را که در زمان دولت جورج دبليو بوش آغاز شده بود گسترش دهد.

آمريکا و اسرائيل در تلاشي مشترک براي خرابکاري در برنامه هسته اي ايران کرم استاکس نت را ساختند که در سال 2010 کشف شد.

گفته مي شود اوباما تصميم داشت اين حملات سايبري را حتي پس از کشف کرم استاکس نت ادامه دهد.

در اين گزارش آمده است؛ براساس برآورد دولت اوباما اين خرابکاري برنامه هسته اي ايران را هجده ماه تا دو سال به عقب انداخت اما بسياري از کارشناسان در داخل و خارج دولت وي در مورد اين ارزيابي ترديد دارند.

اين گزارش يک هفته پس از آن منتشر شد که شرکت امنيت اينترنتي کاسپراسکاي لب اعلام کرد يک «کرم اينترنتي-جاسوسي» کشف کرده است که براي جمع آوري و پاک کردن اطلاعات حساس بخصوص در کشورهاي خاورميانه طراحي شده است.

شرکت کاسپراسکاي اعلام کرد: اين بدافزار موسوم به «فليم»، پيچيده ترين سلاح سايبري است که تاکنون کشف شده است. اين شرکت افزود ويروس فليم رايانه هاي ايران، کرانه باختري، سودان، سوريه، لبنان، عربستان و مصر را آلوده کرده است.

کاسپراسکاي همچنين اعلام کرد: ويروس فليم ويژگي خاصي دارد که در کرم استاکس نت نيز وجود داشت و تا کنون در هيچ بدافزار ديگري ديده نشده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.