سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نقشه های هوايی موقوفات در سامانه جامع ثبت می شوند

سرپرست اداره اوقاف ناحيه يك مشهد خبر داد: نقشه های هوايی موقوفات در سامانه جامع موقوفات و رقبات و نقشه برداری ثبت مي شوند.

محمد ابراهيميان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: طرح تدوين بانك اطلاعاتي موقوفات و رقبات و نقشه برداري هوايي از سال گذشته اجرا شده است و هم اكنون 40درصد پرونده هاي ناحيه يك در اين بانك اطلاعاتي به ثبت رسيده است.

وي بانك اطلاعاتي موقوفات را يك طرح زيرساختي براي برنامه هاي مديريتي دانست و گفت: كل پرونده هاي اوقافي و وضعيت موجود آن ها در اين بانك اطلاعاتي ثبت شده كه دسترسي به كل اطلاعات را بسيار راحت كرده است.

ابراهيميان عنوان كرد: روند اجرايي پرونده ها سرعت يافته است و بازديد از رقبات و موقوفات كمتر شده است و مسائل و مشكلات معارضين روي موقوفات كاهش يافته است.

وي كل اطلاعات پرونده هاي وقفي را در اين سامانه قابل پيگيري دانست و افزود: نام مستاجر، پلاك ثبتي، قدمت بنا، مساحت عرصه و اعيان، موقعيت قرار گيري پلاك، استفاده از كدهاي نوسازي، استفاده از عكس هاي هوايي، مديريت فضايي موقوفه و يك پارچه شدن كل موقوفات در سيستم نرم افزاري GIS در اين بانك ثبت مي شود.

سرپرست اداره اوقاف ناحيه يك مشهد يكي از اهداف راه اندازي اين سامانه را احياي موقوفات عنوان كرد و ادامه داد: زمين و ملكي كه وقف شده است از لحاظ شرعي و اخلاقي بايد حق و حقوق مالك پرداخت شود و توسط اين سامانه مردم راحت تر از نحوه پرداخت و زمان اجاره خود آگاه شوند.

ابراهيميان عنوان كرد: صدور پروانه شهرداري منوط به استعلام از اداره اوقاف مي باشد و تنها به زمين و ملكي وقفي كه اجاره آن پرداخت شده باشد مجوز صدور پروانه پايان كار داده مي شود. /س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.