سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

رشد 13 درصدی پرونده‌های وارده به دیوان عدالت اداری کشور

پرونده‌های وارده شکایات مردم به دیوان عدالت اداری کشور در سالی که گذشت بالغ بر 13 درصدرشد داشته و بیش از دو هزار پرونده شکایت از مجموعه گیلان بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان،رئیس دیوان عدالت اداری کشوردرحاشیه سفر به گیلان از افزایش پرونده های وارده به این دیوان اشاره کرد و افزود: پرونده های مربوط به شکایات سالگذشته حدود 13 درصد رشد داشت که امر مطلوبی برای ما نیست ضمن اینکه رشد پرونده‌ها به معنای این نبود که همه شکایت‌ها وارده تشخیص داده شود اما تقدیم دادخواست و رسیدگی به این تعداد پرونده بار قضات را سنگین تر می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری ، درباره وضعیت پرونده‌های مردم گیلان خاطرنشان کرد: از استان گیلان بیش از 2 هزار پرونده پارسال به دیوان عدالت اداری رسیدکه امیدواریم امسال کاهش پیدا کند.

وی ، با اشاره به راه‌اندازی دفاتر دیوان عدالت اداری در استان های مختلف گفت: سال گذشتهدر استان‌های اصفهان، گلستان و یزد دفاتر دیوان را راه‌اندازی کردیم و چهارمین دفتر دیوان عدالت اداری در مرکز استان گیلان فعالیت خود را آغاز کرده است .

محمد جعفر منتظری ، با اشاره به اینکه استان‌های دوردست و پرجمعیت در اولویت راه‌اندازی دفاتر دیوان عدالت قرار دارند، افزود: در هر استانی که مقدمات کار فراهم شده باشد در اسرع وقت دفاتر راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم بتوانیم این دفاتر را تاپایان امسال در اغلب استان‌ها راه اندازی کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور، تنظیم دادخواست و برطرف کردن نقص پرونده شاکی را از جمله مزایای راه اندازی این دفاتر در استانها اعلام کرد و افزود:اگر نیاز به ارسال مدارک به تهران باشد دفاتر وظیفه این کار را بر عهده دارند و تاکید ما بر این است که ضرورتی ندارد مردم مراجعه شخصی به دیوان کشور داشته باشند و همان کارهایی که در تهران انجام می‌شود در همین دفاتر صورت می‌گیرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.