سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

5 عمل به صورت زنده به دست متخصصان داخلی و خارجی انجام شد

5 عمل ترمیم دریچه میترال، دریچه آئورت و درمان بیماری آیزن‌منگر به صورت زنده در حاشیه پنجمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی انجام شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از مشهد در پنجمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی که به مدت 3 روز در بیمارستان رضوی مشهد با حضور حدود 500 متخصص و جراح قلب و عروق داخلی و  خارجی برگزار شد، سه عمل به صورت زنده نیز انجام شد.

یکی از این عمل‌ها درمان بیماری آیزن‌منگر بود که دکتر باتیستا از متخصصان پیشکسوت و معروف جهان با ابداع روشی آسان آن را انجام داد و مورد توجه حاضرین در این کنگره قرار گرفت.

ترمیم دریچه میترال نیز از دیگر عمل‌هایی بود که به صورت زنده در این کنگره به دست حمید هادی جراح و متخصص قلب بیمارستان رضوی و پروفسور کالیفیوره از جراحان کشور ایتالیا انجام شد.

در همین راستا هادی جراح و متخصص قلب و عروق بیمارستان رضوی پس از انجام این عمل در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس با تشریح این عمل اظهار داشت: نام این عمل "کرونری وایپس" یا "ترمیم دریچه میترال" است.

این جراح قلب و عروق ادامه داد: دریچه میترال که بین دهلیز چپ و بطن چپ قرار دارد در اثر یک سکته قلبی و از کارافتادگی بخشی از ماهیچه بطن چپ باعث شده بود که درست بسته نشود و در نتیجه آن زمانی که قلب منقبض می شود خون دوباره به ریه پس داده می شد.

وی افزود: در همین راستا برای این بیمار 4 عمل پیوند بر روی رگ‌های قلب انجام داده شد و دریچه میترال را نیز پروفسور کالیفیوره که از کشور ایتالیا آمده بود با روش مخصوصی که اختراع خودش بود، ترمیم کرد.

این جراح و متخصص قلب بیمارستان رضوی مشهد خاطرنشان کرد: البته ما نیز برای ترمیم دریچه میترال عمل مشابهی را به جای استفاده از این وسیله انجام می دهیم، به اینگونه که توسط یک بافت و به اصطلاح یک ماده مخصوص به نام تفلون قسمتی از حلقه دریچه میترال را جمع کرده و تنگ می‌‌کنیم؛ ولی پروفسور این نیم حلقه که وسیله اختراعی خودشان است را با بخیه می‌دوزند و در نتیجه سبب می‌شود که این دریچه کوچک‌تر شده و کاملاً بسته شود.

هادی در خاتمه با اشاره به درصد ریسک و خطر این عمل گفت: این عمل در بهترین مراکز دنیا تا 8 درصد مرگ‌ومیر دارد ولی عوارض بزرگ و خاصی ندارد./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.