سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولاند از گزينه فشار عليه ايران دم زد

فرانسوا اولاند و ولاديمير پوتين روساي جمهور فرانسه و روسيه پس از ديدار و گفتگو در کاخ اليزه با شرکت در يک نشست خبري به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ دادند كه ايران يكي از محور مذاكرات بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، رئيس جمهور فرانسه گفت: درباره مسائل مهم بين المللي از جمله موضوع هسته اي ايران با رئيس جمهوري روسيه صحبت کردم.

وي افزود: براي آنکه بتوانيم ايران را به شفاف سازي ملزم کنيم، روسيه بايد مانند فرانسه فشارهاي خود را به تهران افزايش دهد.

رئيس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد: پس از ديدار کشورهاي 1+5 با نمايندگان ايران در بغداد به منظور دستيابي به توافق، ديدار جديدي در مسکو برگزار خواهد شد که اين بار ايران بايد تلاش هاي زيادي بکار بندد تا اين نشست نتيجه بخش باشد.

رئيس جمهور فرانسه درباره محورهاي گفتگوهايش با همتاي روسي اش گفت: در ديدار با پوتين قرار شد با برگزاري ديدارهاي مشابه روند مبادلات تجاري و فعاليت هاي فرهنگي ميان پاريس و مسکو افزايش يابد.

شوراي ارتقاء روابط اقتصادي مسئوليت افزايش مبادلات تجاري ميان فرانسه و روسيه را بر عهده خواهد داشت.

اولاند از توافق با پوتين براي سفر به مسکو خبر داد و گفت اين سفر در راستاي افزايش همکاري هاي دو کشور انجام مي شود.

اولاند در پايان سخنان ابراز اميدواري کرد که گفتگوهايش با ولاديمير پوتين موجب شود تا رابطه پاريس و مسکو در سال هاي آتي افزايش يابد.

وي ابراز اميدواري کرد که کشورش با همکاري با روسيه بتواند شرايط را براي خروج از برخي بحران هاي سياسي و بين المللي فراهم کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.