سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كلينتون ظرف 4 ماه براي خروج نام منافقين از ليست سياه نظر مي‌دهد

دادگاهي در آمريکا روز جمعه از وزير امور خارجه اين کشور خواست در خصوص درخواست سازمان مجاهدين خلق ايران (گروهک تروريستي منافقين)، براي خروج از فهرست گروههاي تروريستي امريکا، پاسخ بگويد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بر اساس اين گزارش، دادگاهي در واشنگتن به هيلاري کلينتون، وزير امور خارجه امريکا دستور داده است ظرف مدت چهار ماه در مورد اين درخواست پاسخ بدهد، در غير اين صورت درخواست مجاهدين به طور خودکار پذيرفته مي شود.

نام اين گروهک، که شاخه اصلي "شوراي ملي مقاومت ايران" به شمار مي آيد، در سال 1997 در فهرست گروههاي تروريستي امريکا قرار گرفت.

مجاهدين، با طرح اين موضوع که با باقي ماندن نام اين گروهک در فهرست تروريستها، اعضايش در اردوگاه اشرف  با خطر مواجه اند، از دادگاه امريکايي خواسته است با فوريت به اين موضوع رسيدگي کند.

سپس، دادگاه فرجام آمريکا به دولت اين کشور مهلت داد تا وضعيت منافقين را مورد ارزيابي مجدد قرار دهد.

بر اساس حکم دادگاه فرجام آمريکا، که روز جمعه منتشر شد، با توجه به اين که تاکنون تصميمي مشخص و قابل بررسي در اين خصوص اتخاذ نشده، دادگاه فرجام به وزير امور خارجه دستور مي دهد ظرف مدت چهار ماه در خصوص درخواست مجاهدين نظر بدهد. در غير اين صورت، درخواست آنها براي تعليق نامشان در فهرست تروريستها عملا به مورد اجرا در خواهد آمد.

در اين مورد که چرا در 600 روز گذشته، تصميمي گرفته نشده، دليلي مستدل ارائه نشده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.