سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا سال 2020:

حضور ناوگان نيروي دريايي آمريكا در آسيا گسترش مي يابد

وزير دفاع آمريکا اعلام کرد واشنگتن در چهارچوب راهبرد جديدي که محوريت آن آسيا است، بخش عمده اي از ناوگان نيروي دريايي خود را تا سال 2020 به اقيانوس آرام انتقال خواهد داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ پانتا گفت :«تصميم اعزام ناو هاي بيشتر به اقيانوس آرام، توأم با گسترش شبکه مشارکت هاي نظامي در اين منطقه، بخشي از يک تلاش مستمر و سنجيده براي تقويت و تحکيم نقش واشنگتن در منطقه اي است که براي آينده امريکا حياتي و مهم به شمار مي رود.

وزير دفاع امريکا در ادامه خاطرنشان کرد ناوگان نيروي دريايي امريکا تا سال 2020 ، نيروهايش را از وضعيت تقريبا 50-50 درصدي کنوني که بين دو اقيانوس آرام و اقيانوس اطلس تقسيم شده اند، به وضعيت حدود 60-40 درصدي بين اين دو اقيانوس تغيير خواهد داد. اين ناوگان از شش فروند ناو هواپيمابر، بخش عمده اي از رزمناوها ، ناوشکن ها و کشتي هاي جنگي ساحلي و زيردريايي تشکيل شده است.

براساس اين گزارش ، نيروي دريايي آمريکا درحال حاضر داراي ناوگاني متشکل از 285 کشتي است که حدود نيمي از اين شناورها در اقيانوس آرام استقرار يافته اند يا بناست در آن استقرار يابند.

به گفته  مقامات پنتاگون، گرچه استعداد کامل اين ناوگان ممکن است ظرف سال هاي آينده بسته به فشارهاي بودجه کاهش يابد، اما تعداد کشتي هاي نيروي دريايي در اقيانوس آرام با توجه به ضوابط خاصي افزايش خواهد يافت.

ايالات متحده همچنين در نظر دارد تعداد رزمايش هاي خود را در اقيانوس آرام افزايش دهد و بازديد هاي بندري بيشتري را در يک محدوده  گسترده تر که از اقيانوس هند گسترش مي يابد، آغاز کند.

برچسب ها: ناو ، آمریکا ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.