سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كنعاني مقدم:

پيروزي اسلامگرايان درمصر، ايجاد كننده دموكراسي اسلامي است

يك كارشناس سياست خارجي گفت: پيروزي اسلام گرايان باعث مي شود كه دموكراسي اسلامي در مصر بوجود بيايد كه ميان كشورهاي تجربه اي جديد است.

حسين كنعاني مقدم در گفگتو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به وضع فوق العاده در مصر پس از 30 سال گفت: قطعا روند تحولات مصر در جهت خواسته هاي مردم است و بر خلاف كارشكني هاي شوراي نظامي، مردم مصر انتخابات خوبي را پشت سر گذاشته اند.

وي اظهار داشت: به نظر مي رسد رأي مردم مصر به سمت حاكميت اسلامگرايان خواهد بود كه مصر را به يك دوران جديد وارد مي كند و آن تجربه دموكراسي اسلامي است كه در كشورهاي عربي به نوبه خود يك تجربه جديد است.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به اقدامات آمريكا در به انحراف كشاندن انقلاب مردم مصر تصريح كرد: آمريكا به طور جد بدنبال آنست كه دولت بعدي مصر، دولتي باشد كه در جهت منافع و خواسته هاي آمريكا حركت كند و  ضد صهيونيستي نباشد.

كنعاني مقدم افزود: با توجه به اينكه آمريكايي ها فهميده اند اسلامگرايان در انتخابات مصر در حال پيروزي هستند، سعي مي كنند با سازش و فريب به سوي مصر بيايند تا بتوانند جايگاه و پايگاه خود را حفظ كنند و در انقلاب اين كشور تأثير گذار باشند./ب2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.