سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري تظاهرات ضد دولتي در بحرين

صدها تن از مردم بحرين با برگزاري تظاهراتي در منامه و ديگر شهرهاي اين كشور آزادي هرچه سريعتر زندانيان سياسي در اين كشور را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيره ؛ صدها تن از مردم بحرين با برگزاري تظاهراتي در منامه پايتخت اين كشور و برخي ديگر از شهرها و روستاهاي بحرين لغو حكم صادر شده عليه شش تن از مخالفان اين كشور را كه هر كدام به 15 سال زندان محكوم شده بودند، خواستار شدند و آزادي هرچه سريعتر زندانيان سياسي از زندان‌هاي آل خليفه را مطالبه كردند.

تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي ضد دولتي بركناري نخست‌وزير اين كشور و نيز اجراي كامل توصيه‌هاي كميته حقيقت ياب بحرين را خواستار شدند . در اين تظاهرات مردم بحرين مجازات عاملان شكنجه مخالفان بحريني در زندان‌هاي آل خليفه را خواستار شدند و شعار دادند كه دموكراسي و دولت منتخب در بحرين هرچه زودتر بايد محقق شود.

اين تظاهرات توسط نيروهاي امنيتي و پليس ضد شورش بحرين در مناطق مختلف از جمله منامه سركوب شد . در همين حال گروه‌هاي مختلف بحريني با صدور فراخواني از مردم اين كشور خواستند تا براي تظاهرات گسترده عليه دولت امروز (جمعه) به خيابان‌ها بيايند.

ائتلاف 14 فوريه بحرين با صدور اين فراخوان از مردم بحرين خواست تا در همه شهرهاي اين كشور عليه رژيم آل خليفه به خيابان‌ها بيايند و نام اين تظاهرات را جمعه زدودن قانون فوق‌العاده اعلام كرد.

بحريني‌ها همچنين مراسمي در روستاهاي مختلف اين كشور برگزار كردند و در آن با زندانيان سياسي در بند زندان‌هاي آل خليفه اعلام همبستگي كردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.