سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيماري ام‌اس بيشتر در چه افرادي شايع‌تر است؟

بيماري ام‌اس يك بيماري مزمن‌التهابي پيشرونده سيستم اعصاب مركزي (مغز و نخاع) بوده كه شيوع آن بين جوانان و زنان بيشتر است.

محمدرضا معتمد متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب، عضو كميته‌ي علمي ام‌اس ايران و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاري اين همايش حمايت از بيماران ام‌اس و رفع مشكلات آنان از لحاظ درمان و تهيه داورهاي مورد نياز آنان است.
وي ادامه داد: هدف انجمن ام‌اس اين است كه از آخرين كارهاي تحقيقاتي و درماني، اطلاع‌رساني در مورد بيماري ام‌اس را در اختيار مردم و بيماران قرار دهند.
معتمد در ادامه گفت: بيماران ام‌اسي هيچ تفاوتي با افراد سالم جامعه ندارند و فقط از نظر تعادل معمولاً دچار اختلال مي‌شوندو هدف انجمن ام‌اس آشنا كردن بيماران با روش‌هاي جديد درماني و چگونگي كنترل بيماري و نحوه استفاده‌ي بيماران با امكانات انجمن ام‌اس است.
معتمد اظهار داشت: مبتلا شدن به بيماري‌هاي ويروسي، فعال شدن سيستم ايمني بدن عليه سلول‌هاي خودي و كمبود ويتامين علت بوجود آمدن بيماري ام‌اس است.
وي در پايان در مورد بيماري ام‌اس عنوان كرد: ام‌اس يك بيماري مزمن التهابي و پيشرونده سيستم اعصاب مركزي(مغز و نخاع) است كه با از بين رفتن غلاف ميلين در مناطقي از اعصاب را گرفتار و بخش‌هايي از توانايي جسمي و حركتي بيمار را دچار اختلال مي‌كند و معمولاً از افراد سنين 18 تا 40 سال در معرض خطر بيشتري قرار دارند و زنان 2 تا 3 برابر بيشتر از مردان در معرض ابتلا به ام‌اس قرار دارند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
خدا انشائ الله شفاي عاجل به آنها عطا بكند بله اكثر بيماريها ريشه عصبي دارد