سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام جديدبودن طرح سه ساله "تئاتر در خانه"؛

يادداشت//چرا معاونت هنري طرح سه ساله را جديد اعلام كرد؟

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم رسمي شدن طرح "تئاتر در خانه" نامي از فعاليت سه ساله شركت "فرهنگ فيلم تهران" در اين خصوص نبرد.

باشگاه خبرنگاران، "تئاتر در خانه" طرحي است كه به تازگي از سوي معاونت هنري وزارت ارشاد بيان شده و در پي آن چند اثر نيز در قالب اين طرح منتشر شده است.
طبق اعتقاد و نظر معاونت هنري اجرايي شدن اين طرح باعث ماندگاري آثار نمايشي مي‌شود و امكان دسترسي به تئاتر را براي بسياري از كساني كه موفق به ديدن نمايش نشده‌اند فراهم مي‌سازد.
معاونت هنري به منظور رسمي شدن اين طرح چندي پيش جشني برگزار كرد كه به اين طرح اختصاص داشت و هنرمندان مختلف نيز در رابطه با آن نظرات مختلفي دادند.
اما در اين ميان شركتي به نام "فرهنگ فيلم تهران" وجود دارد كه از سال 86 اين طرح را ارائه داد و در سال 88 به اجرا رساند.
اين شركت با انتشار آثار نمايشي در قالب CD حدود 2 سال است كه به طور فعال به اين مسئله مي‌پردازد و به طور مثال نمايش "ماكاندو" به كارگرداني آزاده انصاري از سوي اين شركت انتشار يافته است.
اين كار به دليل اين كه حركتي نو و جديد در عرصه تئاتر بود از ابتدا مورد توجه بسياري قرار گرفت و رسانه‌ها نيز در رابطه با آن تبليغات زيادي انجام دادند.
اما در بهار 91 به يكباره خبري در خصوص اجرايي شدن طرح "تئاتر در خانه" از سوي وزارت ارشاد شنيديم، اما در اين مراسم كه در سالن اصلي تئاتر شهر برگزار شد،حرفي از اين شركت و اقداماتي كه در اين مدت انجام داده است، به ميان نيامد.
فعاليت‌هاي شركت "فرهنگ فيلم تهران" از ابتدا با تاكيد وزارت ارشاد معاونت هنري با برگزاري جلساتي در اين خصوص انجام شد و به صورت جداگانه و مستقل نبود،اما معاونت هنري اين طرح را به  عنوان يك طرح تازه مطرح و اجرايي و رسمي كرد.
شركت فرهنگ فيلم تهران اعتقاد دارد كه نام  طرح "تئاتر در خانه" را نيز ما مطرح كرديم و اين اسم از سوي اين شركت بر طرح گذارده شد.
حال واقعيت امر مشخص نيست كه آيا معاونت هنري وزارت ارشاد،به واقع فراموش كرده از اين شركت نامي ببرد و يا يك حركتي شبيه به موازي كاري است؟/ه
يادداشت از شيوا حميدخاني
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.