سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفگتوي ويژه خبري بررسي مي کند ؛

دور تازه فشارها بر ضد سوريه

ناآرامي در سوريه، ترجيع بند روزانه رسانه هاي فرامليتي است.شبکه هاي العربيه و الجزيره وابسته به سعودي و قطر،پيشتاز اين جنگ رسانه يي هستند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران ؛ غرب به رهبري آمريکا،و ارتجاع عرب به رهبري رياض و دوحه هم ،‌ ‌براي سرنگوني بشار اسد هم قسم شده اند. ترکيه به اين گروه پيوسته و رژيم صهيونيستي هم البته پاي ثابت،هر توطئه يي،بر ضد دمشق هست.  
مداخله در امور داخلي سوريه ديگر شرم اور نيست. قرارگاه استکبار  در نشست 13فروردين ماه در استانبول ترکيه ،‌ بصورت رسمي ،‌ بر اين موضوع مهر تاييد زد. مسلح کردن مخالفان سوري ، نخستين توافق نه چندان پنهان نشست استانبول بود. تحولات سوريه البته ، به آرامي در حال بازگرداندن فضاي دوران جنگ سرد و نظام دو قطبي به جامعه جهاني است. روسيه و چين تمام قامت،مقابل قرارگاه غرب صف آرايي کرده است.  
 دور تازه فشار بر دولت سوريه با کشتار روستايان الحوله در حومه حمص شروع شد. حادثه دلخراشي که در آن افزون بر يکصد نفر آنهم يک روز پيش از آمدن کوفي عنان،‌ نماينده دبيرکل سازمان ملل به دمشق قتل عام شدند.
طراحان و عاملان جنايت بر ضد مردم سوريه چه کساني اند؟‌مجريان انفجارهاي تروريستي در سوريه از کجا‌ دستور مي گيرند؟‌چرا حاکمان سعودي و قطر،‌ از پيشبرفت روند سياسي در سوريه ناخرسندند؟‌
براي سرنگوني دولت بشار اسد چرا‌ امريکا،اسراييل و پادشاهان عرب هم قسم شده اند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
کاوه
۲۳:۲۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
فشار بر سوریه نشانه ی ضعیف بودن و رو به زوال بودن اسراییل و تلاش برای نجات اسراییل است