سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرینی جدی در حد انتخابی المپیک

تیم ملی والیبال ایران اولین تمرین خود را در سالن اصلی مسابقه های انتخابی المپیک از ساعت یک بعد از ظهر امروز 11 خرداد انجام داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی ایران که فردا با شروع رقابت های انتخابی المپیک با هفت تیم دیگر برای سهمیه مسابقه می دهد، بعداز اقامت پنج روزه در توکیو، امروز اجازه تمرین در سالن اصلی مسابقه ها را گرفت. طبق برنامه ملی پوشان تنها یک ساعت و نیم فرصت داشتند تا در سالنی که فردا با کره در آن مسابقه می دهند، تمرین کنند.

 ابتدا نیم ساعت در سالن تمرین گرم کردند. بعد نوبت توپ زدن دو به دو رسید.

مرحله سوم تمرین گرم کردن پریدن روی تور و دفاع حریف فرضی بود. فرهاد ظریف هم مثل همیشه تمرین دریافت می کرد. سی چلو اسپک می زد و فرهاد دریافت می کرد.

سپس نوبت به تمرین در سالنی که هفت مسابقه سرنوشت ساز والیبال ایران در آن برگزار می شود، رسید.

مرور تاکتیک تیمی

با بیرون رفتن چینی ها ملی پوشان خیلی زود کار را شروع کردند. برای یک ساعت کار جدی. آنقدر جدی که دیگر بازیکنان مثل روزهای قبل برای هم کری نمی خواندند. جو، جو مسابقه بود. همه می خواستند خوب باشند.

 خولیو ولاسکو تاکتیک های حمله و دفاع را اعلام و شاگردانش اجرامی کردند، گه گاه که اشتباهات بازیکنان باعث توقف می شد تا ولاسکو تذاکرات لازم را بدهد.

وقتی ولاسکو اولین فرصت آب خوردن را به بازیکنان داد موسوی با ذوق گفت: سالن خیلی خوب است. من در این سالنها خوب بازی می کنم.

 امیر غفور و محمد موسوی که در یک طرف بودند. هر وقت دفاع خوبی روی تور داشتند با فریادهایشان همه را متوجه خودشان می کردند. کار آنقدر جدی بود که هر توپی تبدیل به امتیاز می شد، مورد تشویق همگان قرار می گرفت.

آخرین مرحله، تکرار تمرین سرویس و دریافت بود. نوبت به تیم کره رسید و زمین در اختیار حریف فردای ایران قرار گرفت.

ظریف:کاش امروز مسابقه بود

فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی که از تمرین خیلی راضی بود، گفت: تمرین عالی بود. ما لحظه شماری می کنیم برای مسابقه. کاش امروز روز مسابقه بود. مطمئن باشید ما می بریم. اولین بار اینجا شروع کردیم و اینجا هم می بریم و به المپیک می رویم.

معروف: ما برنده ایم

سعید معروف پاسور تیم ملی هم معتقد است برنده بازی فردا ایران است: تمرین خیلی خوبی بود. انشاءا.. فردا ما برنده ایم.

 سی چلو: مطمئنا برنده ایم

خوان سی چلو دستیار ولاسکو هم با بازیکنانش هم عقیده بود و به خبرنگار اعزامی فدراسیون والیبال گفت: همه بچه ها روی بازی فردا تمرکز کردهاند. امروز هم خیلی خوب تمرین کردند. همیشه بازی اول خیلی سخت است. کره هم حریف راحتی نیست. البته می توان آن را برد. با اینکه آخرین بار هم ایران کره را برده اما در آن بازی هم ست دوم ما عقب بودیم و بعد برنده شدیم. من مطمئنم بچه ها خوب بازی می کنند و برنده می شوند.

خوش خبر: به برد فردا امیدواریم

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال با اینکه شرایطرا سخت می داند. اما از برد تیمش ناامید نیست: بچه ها خیلی جدی تمرین کردند. با اینکه شرایط سختی داشتند. اما به برد آنها در بازی فردا امیدواریم.اصلا بدون امید نمی شود قدم برداشت./مح
برچسب ها: انتخابی ، والیبال ، ولاسکو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.