سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام تشکل ها پروانه فعاليت حزب دريافت کردند؟+ اسامي

آيا اين جريانات سياسي، داراي مجوز فعاليت از کميسيون ماده 10 احزاب هستند يا نه؟


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران در حالي که يکسال تا انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر باقيمانده جريانات سياسي چه اصلاح طلب و چه اصولگرا با عناوين مختلف فعاليت‌هاي خود را براي اين انتخابات‌ آغاز نموده‌اند.

 

حال توجه به اين موضوع که آيا اين جريانات سياسي داراي مجوز فعاليت از کميسيون ماده 10 احزاب هستند يا نه موضوع قابل تاملي است که بايد به آن توجه شود.

 

اين موضوع ثابت شده که در هنگام انتخابات ميزان تعداد احزاب و تشکل هاي سياسي ناگهان افزايش پيدا مي‌کند و احزاب به صورت قارچ‌گونه رشد مي‌نمايند؛ باتوجه به اين موضوع مي‌توان اذعان داشت که در آستانه انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر نيز دوباره اين موضوع تکرار شود.

 

طبق رايزني‌هاي خبرنگار باشگاه خبرنگاران تا به اين لحظه 4 تشکل سياسي به نام هاي: جامعه جوانان اتحاد اسلامي، جمعيت اسلامي فرهنگيان، زنان حامي انقلاب اسلامي و مجمع انديشه وحدت اسلامي براي اخذ مجوز فعاليت به عنوان يک حزب به کميسيون ماده 10 احزاب مراجعه کرده‌اند و با موافقت اين کميسيون در حال حاضر اين 4 تشکل در صف انتظار موافقت وزارت کشور براي دريافت پروانه فعاليت به عنوان يک حزب هستند.

 

لازم به ذکر است پيش از اين نيز در رسانه‌ها، خبري مبني بر تشکيل حزب جوانان امروز منتشر شده بود اما طبق بررسي هاي صورت گرفته ظاهرا اين تشکل سياسي هنوز براي دريافت مجوز فعاليت به عنوان يک حزب به نتيجه اي نرسيده است.


با توجه به اينکه هنوز تا انتخابات زمان زيادي باقي مانده انتظار مي رود جريانات سياسي ديگري نيز خواهان تشکيل يک حزب باشند./س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.