سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آيين رونمايي از كتاب "سلوك،ذيل شخصيت امام خميني (ره)"؛

حجت‌الاسلام سيدمحمد مهدي ميرباقري:امام خميني(ره) كليد گشايش دوران جديد در دنياي معاصر است

انقلاب اسلامي سرآغاز عظمت جهان،كانون ظهور حقيقت و گشايش غيب به سوي جامعه جهاني است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،‌مراسم آيين رونمايي از كتاب "سلوك،ذيل شخصيت امام خميني (ره) " اثر استاد اصغر طاهرزاده با حضور حجت‌الاسلام پارسانيا،حجت‌الاسلام سيد محمد مهدي ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي،دكتر محمد رجبي،حجت‌الاسلام دكتر احمد رهدار رئيس موسسه مطالعات و تحقيقات اسلامي فتوح انديشه قم،استاد اصغر طاهر زاده نويسنده كتاب" سلوك،ذيل شخصيت امام (ره)" عصر چهارشنبه 10 خرداد در تالار سوره موزه هنري برگزار شد.
حجت‌الاسلام دكتر احمد رهدار،رئيس موسسه مطالعات و تحقيقات اسلامي با حضور در اين مراسم در خصوص اوصاف انساني امام خميني(ره) گفت:امام يك مهندس،معمار و متفكر بود و در باب نظر و عمل حداقل سه ديدگاه كلان وجود دارد.
وي درخصوص اين ديدگاه افزود:ديدگاه اول ساحت عمل و آزمايش نظر است و ديدگاه دوم عمل بيش از آزمايش كه نظر ار تقويت مي‌كند و ديدگاه سوم ساحت عمل و تكوين نظر است.
وي ادامه داد:هيچ انديشه اي در خلاء به وجود نمي‌آيد و توليد آن منوط به زمان و مكان است و بهترين،موفق‌ترين،كارآمدترين متفكران كساني هستند كه نظر خود را از متن اجتماعي توليد مي‌كند.
رهدار بااشاره به اينكه امام متفكر صرفا كتابخانه‌اي نبود،تصريح كرد:امام متفكر داخل ميدان،انقلاب و اسلام بود و كسي با اين ويژگي نمي‌تواند ميزان كارآمدي،تامل و تفكر نكند.
وي عنوان كرد:نسبت امام(ره) و انقلاب اسلامي بحث پژوهش و مهندسي آن نيست،امام(ره) تنها طراحي صحنه انقلاب را برعهده نداشت؛بلكه معماري صحنه انقلاب را انجام داد.
رهدار بيان كرد:امام (ره)مفاهيم خود را روي ميز سياست جهان گذاشت و باعث شد ديگران به ميدان آمده و در مورد او فكر كنند.وي مفهوم كليدي ولايت را مطرح كرد و رقباي او براي فهم اين ولايت به صحنه آمدند.
رهدار با اشاره به وجه تمايز امام با بسياري از عالمان شيعه گفت:تمايز امام با عالمان شيعه اين است كه امام رسالت خود را در فكر توليد ديني معطوف نكرد؛بلكه در توزيع،تثبيت،اجراء صدور آن به كار برد.
وي با اشاره به اينكه امام يك انسان زنده است، تصريح كرد: تا زماني كه انديشه‌هاي امام ا فراد زنده را تكان مي‌دهد پاسخگوي سوالات ما است،زمانه زمانه امام (ره) است.
وي با تاكيد بر اينكه امام انسان دين بود اظهار داشت: امام (ره) در قرن 20 مايه فخر، زينت، مجد و آبروي اسلا م شد وبراي جهان معاصر انسان ساز شد.
وي خاطر نشان كرد: امام، انسان در افق است نه انسان در موقف، يعني بزرگي امام در حجاب موقف شده است.
در ادامه اين مراسم "حجت‌الاسلام سيد محمد مهدي ميرباقري" در خصوص شخصيت امام (ره) گفت: امام كليد گشايش دوران جديد در دنياي معاصر است و انقلاب اسلامي هنوز سرآغاز عظمت جهان است، انقلاب عظيمي كه در يكي از موج‌هاي خود جريان كمونيسم را حذف كرد و اين عطيه و لطف خدا به امام (ره) عليه بود.
وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي مقدمه‌اي بر تجلي حقيقت است، ادامه داد:
انقلاب اسلامي كانون ظهور حقيقت و گشايش درهاي غيب به سوي جامعه جهاني است.
ميرباقري با اشاره به اينكه امام از انقلاب بزرگتر است، عنوان كرد: شناخت شخصيت امام(ره)، شناخت جامعه و مسائل پيش روي جامعه جهاني است،وي فراتر از زمان و مظهر تجلي حقيقت در دوران زمان خود بود.
ميرباقري با اشاره به اينكه بايد از نو و مجدد امام و شخصيت وي را تحليل كنيم،اظهار داشت:اگر خواستار بودند در سايه انقلاب و شخصيت امام هستيم،بايد از ابتدا اين انقلاب و امامش را به لحاظ فلسفه و تاريخ و ... بشناسيم.
وي با تاكيد بر اينكه بايد در ذيل شخصيت امام دانشگاه جديد توليد كنيم،بيان كرد:افق امام مبدأ‌ تحول در شيعه شده و عقلانيتي نو از ساحت وي در تمامي حوزه‌هاست.
ميرباقري تصريح كرد: آغاز اين شكوفايي انديشه‌ها از طريق اثر استاد طاهرزاده است و جبهه فرهنگ اسلامي از اين شجره طيبه بهره‌مند شود.
وي با اشاره به اينكه بدون تحليل و گشايش شخصيت امام نمي‌توانيم راه خود را به سوي ظهور طي كنيم،خاطرنشان كرد:كتاب "سلوك ذيل شخصيت امام (ره) چون گام بلند در مسير تبيين دقيق انقلاب اسلامي، بسيار ارزشمند است و عطيه‌اي الهي براي جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي است.
در پايان اين مراسم،استاد "اصغر طاهر زاده" نويسنده كتاب "سلوك ذيل شخصيت امام خميني (ره) " ضمن معرفي كتاب خود در خصوص شخصيت امام (ه)گفت:امام (ره) افق نور الهي ايجاد كرد تا آينده خود را در آن ببينيم تاريخ ما با حضرت امام (ره) يك تاريخ جديدي شد كه گذشته زندگي‌ ما را با انيباء و آينده را به حضرت مهدي (عج) متصل كرده است./ه
برچسب ها: سلوک ، ذیل ، امام خمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.