سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير کل اتحاديه عرب:

انتخابات مصر شايسته انقلاب نبود

دبيرکل اتحاديه عرب گفت انتخابات رياست جمهوري مصر سالم برگزار شد اما نتيجه اين انتخابات درخور و شايسته انقلاب عظيم اين کشور نبود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، نبيل العربي  افزود: انقلاب مصر در ابتداي سال2011 چشم مردم جهان را خيره کرد اما نتيجه انتخابات رياست جمهوري اين کشور در سطح اين انقلاب نبود. من به عنوان يک شهروند مصري شخصا انتظار نداشتم که مردم در شرايط انتخاب ميان حکومتي ديني و حکومتي در راستاي رژيم سابق قرار بگيرند اما متاسفانه اين شرايط غم انگيز و ناگوار براي ملت مصر ايجاد شد و براي همين است که اغلب مردم اين کشور عقيده دارند که نتيجه اين انتخابات بسيار بد بود.
وي تصريح کرد: در اين ميان تنها واقعيت اميدوار کننده اين است که عقربه هاي ساعت به عقب برنمي گردد اما بايد توجه داشته باشيم که مهمترين نکته درباره حکومت آينده مصر اين است که اين کشور به حکومت مبتني بر خرد و منطق نياز دارد اما من نشنيدم که هيچيک از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از لزوم استقرار چنين حکومتي سخن بگويد، آنچه شنيدم اين بود که همه نامزدها وعده هايي به مردم دادند در حالي که حکومت مبتني بر خرد اين است که يک نامزد قادر به اجراي وعده هايش و تحقق خواسته هاي ملت مصر باشد و براساس بررسي و تدبير حکومت کند نه اينکه اقداماتي نسنجيده انجام دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.