سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از حذف عمرو موسي؛

چشم اميد تل آويو به مرسي است

پس از حذف عمرو موسي از انتخابات رياست جمهوري مصر هم اکنون تل آویو به گروه اخوان المسلمین مصر چشم دوخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه الجریده ، ‌اسرائیل بعد از ناامیدی از عمرو موسی دبیرکل پیشین اتحادیه عرب و خروج عمرو موسی از رقابتهای ریاست جمهوری مصر ،‌ ترجیح می دهد اکنون از محمد مرسی نامزد گروه اخوان المسلمین در برابر احمد شفیق حمایت کند.
یک منبع عالی رتبه اسرائیلی در این خصوص گفت: ‌در نشستی که با حضور برخی وزیران و مقامات دستگاههای امنیتی اسرائیل برگزار شد ،‌ اینطور نتیجه گیری شد که ‌سیاست گروه اخوان المسلمین آشنا است و حمله به این گروه و بسیج کردن غرب علیه این گروه در صورت نیاز آسان است. این منبع افزود آمریکا مشغول انجام مذاکرات محرمانه با گروه اخوان المسلمین برای حفظ توافقنامه صلح میان مصر و اسرائیل است. این منبع همچنین فاش کرد ، ‌فرستاده امنیتی ایهود باراک وزیر دفاع  اسرائیل با برخی از مقامات گروه اخوان المسلمین در مصر دیدار و با آنها درباره همکاریهای آینده بحث و گفتگو کرده است. به گفته این منبع، باراک درباره پیروزی احمد شفیق ابراز نگرانی کرده است ،‌ چرا که به عقیده باراک ممکن است احمد شفیق به خاطر احساسات ضد اسرائیلی مردم مصر مجبور شود ،‌ پیمان صلح میان مصر و اسرائیل را لغو کند و برای باقی ماندن در قدرت مجبور شود ، ‌به خواست گروههای تندروی مصری توجه کند.
این منبع همچنین تاکید کرد ، ‌باراک انتظار دارد شورای نظامی مصر به خاطر گروه اخوان المسلمین و یا احمد شفیق به آسانی از قدرت کنار نرود. الجریده نوشت ،‌تحلیلگران برجسته اسرائیلی در این چارچوب به کابینه اسرائیل توصیه کرده اند که در برابر گروه اخوان المسلمین مصر موضع خصمانه اتخاذ نکند ، ‌چرا که این گروه از پایگاه مردمی بزرگی برخوردار است و آنها می توانند خواسته هایشان را به مردم تحمیل کنند و جنبش حماس فلسطین را نیز به پای میز مذاکره بکشانند.
برچسب ها: تل آویو ، موسی ، مرسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.