سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درويش‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امام(ره) از محرومان با عنوان "ولي نعمت‌ ما" ياد مي‌کردند

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان ايران گفت: حضرت امام خميني(ره) هرگونه سياستي را که منجر به فشار بر طبقه محروم جامعه مي شد را نفي مي‌کردند.

مهدي رضا درويش‌زاده، عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان ايران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تفکيک و تشريح اسلام ناب محمدي (ص) و اسلام آمريکايي توسط امام (ره) اظهار داشت: با توجه به فرموده‌هاي حضرت امام (ره) همه شئون حاکميتي بايد منبعث از اسلام ناب باشد، لذا حضرت امام (ره) با اين ديدگاه، به شدت به حمايت از مظلوم و مبارزه با استکبار تاکيد داشتند.

درويش‌زاده افزود:‌ اسلام آمريکايي نشأت گرفته از تئوري و ديدگاه هاي غربي است که اقتصاد در آن حرف اول را مي زند؛ اما اسلام ناب حمايت از مظلومان را به عنوان يک اصل مطرح مي کند و معتقد است که نبايد به بهانه توليد ثروت، طبقات ضعيف ناديد گرفته شوند.

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان ايران گفت:‌حضرت امام (ره) دائما از طبقه محروم به عنوان ولي نعمت ما ياد مي‌کردند و از اين قشر حمايت مي‌کردند و هرگونه سياستي را که منجر به فشار به اين طبقه بشود را نفي مي‌کردند.

وي تصريح کرد: خود باختگي در مقابل ارزش‌هاي غربي يکي ديگر از نمادهاي اسلام آمريکايي است؛ ولي در اسلام ناب تبعيت از آموزه‌هاي ديني و خودباوري مطرح است.

مهدي‌رضا درويش‌زاده در پايان تاکيد کرد:‌ حضرت امام (ره) تاکيد زيادي داشتند که ما نبايد در مقابل هجوم فرهنگي غرب ارزش‌هاي خود را از دست بدهيم و کورکورانه تبعيت کنيم؛ بلکه بايد با خودباوري برارزش‌هاي مترقي اسلامي خود تاکيد کنيم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.