سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان چیست؟

در چند سال اول زندگی شخصیت کودک شکل می گیرد و به دلیل حضور در کنار والدین در این شکل گیری شخصیت والدین نقش اساسی را ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در جامعه مدرن امروزی بعد از رسیدن کودک به سن مدرسه و ارتباط با دیگر همسالان فرد بسیاری از آموزش ها را از همسالان رسانه و معلمان می گیرد اما تا قبل از مدرسه کودک که در محیط خانه به تنهایی با والدین خود در ارتباطات بیشترین آموزش ها را از والدین دریافت می کند در این بین بحثی مطرح است که وظیفه اصلی تربیت کودک بر عهده کیست پدر یا مادر؟
آن چه که مشخص است تربیت و پرورش فرزند شاید مهمترین و بتوان گفت سخت ترین وظیفه ای است كه والدین بر عهده دارند چرا که از دیدگاه بسیاری از روانشناسان تجارب چند سال اول زندگی کودک شخصیت او را شکل می دهد و کودک در سال های اول تنها در کنار پدر و مادر خود زندگی می کند.
والدین نخستین الگوهای رفتاری را دارند که کودکان با آن مواجه می شوند و در بین تمام افراد مرتبط  والدین تاثیر گذار ترین به شمار می آیند.
سیما فردوسي افزود: به همین دلیل است که والدین باید کاملا نسبت به رفتار خود در قبال کودک هشیار باشند.
وی گفت: والدین باید به یک نقطه مشترک در تربیت کودک برسند و مهمترین نکته انضباطی است که کودک باید در چهار چوب آن رشد یابد .
وی خاطر نشان کرد: شکل دادن یک چهار چوب رفتاری به کودک کمک می کند تا با شکل گیری شخصیتی مناسب کودک آگاه باشند که در اجتماع چگونه باید رفتار کند./ز
 گزارش از محبوبه مرادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.