سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ مدیر مالكیت فكری و علائم تجاری مركز ملی فرش ایرانغ

فرش دستباف ایران در پیچ و خم ثبت جهانی

مدیر مالكیت فكری و علائم تجاری مركز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف ایران با وجود داشتن شهرت بین المللی، هنوز ثبت جهانی نشده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
سید مهدی میر صالحی در سفر به شهرکرد گفت: اگر فرش ایرانی با نشان ملی وارد بازار های جهانی شود، فرش های تولیدی دیگر كشورها نمی تواند عرصه را برای ورود و فروش فرش كشور تنگ كند.
وی، با اشاره به اقدامات مركز ملی فرش كشور در حمایت از صادرات و گسترش تولید این صنعت، افزود: مركز ملی فرش كشور برای ثبت جهانی فرش دستباف ایرانی پیگیری های لازم را انجام داده است.
آقای میرصالحی با بیان اینکه تاكنون هیچ كالای ایرانی به ثبت جهانی نرسیده است، گفت: فرش دستباف ایران، نخستین كالا با ثبت جهانی است.
مدیر مالكیت فكری و علائم تجاری مركز ملی فرش ایران گفت: برای ثبت جهانی فرش ایران، فرش استان های قم، اصفهان، تبریز و كرمان در اولویت هستند.
سید مهدی میر صالحی، سبك بختیاری و قشقایی در استان چهارمحال و بختیاری را از سبك های با ارزش فرش دستباف كشور برشمرد و گفت: الهام گیری از طبیعت، این فرش را از دیگر فرش های كشور متمایز كرده است.
به گفته وی؛ برای ثبت جهانی باید نقشه هر استان را ثبت ملی كرد تا تولید آن استان، با نشان خاص خود وارد بازار شود.
مدیر مالكیت فكری و علائم تجاری مركز ملی فرش ایران برای دیدار با مسئولان صنعت فرش استان چهارمحال و بختیاری و بررسی مسائل و مشكلات بافندگان فرش، به استان چهارمحال و بختیاری سفر كرده است ./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.