سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

امکان تردد شناورهای 5000 تنی در خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از امکان تردد شناورهای با تناژ 5 هزار تن در این بندر خبر داد.


عادل دریس در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر اظهار کرد: آبخور اسکله‌های این بندر در حال حاضر متوسط پنج متر از سطحCD است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش صادرات روز افزون سیمان به کشور عراق و تقاضای مالکان شناورها و تجار در خصوص افزایش عمق اسکله‌های چهار پست بندر خرمشهر، با انعقاد قرارداد لایروبی به میزان 100 هزار متر مکعب در سال جاری، عمق اسکله های 10 تا 13 را به 5/6متر از سطح CD افزایش می‌یابد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه تصریح کرد: با افزایش عمق اسکله‌های چهار پست ارائه خدمات به شناورهای با ظرفیت 5 هزار تن میسر می‌شود و فعالیت تجاری ایران و عراق بیش از دو برابر می‌شود.

دریس در ادامه به آمار تخلیه و بارگیری در این بندر نیز اشاره کرد و افزود: در دو ماهه امسال 299 هزار و 257 تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی گفت: در این مدت تخلیه و بارگیری انواع کالا با رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته در اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر همراه بوده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینر TEU به 13 هزار TEU رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته شش درصد کاهش داشت.

وی ادامه‌داد: همچنین در دو ماهه سال‌گذشته 68 فروند کشتی با حجم بالای یک ‌هزار تن در بندر خرمشهر تردد کرد که این تعداد در سال‌‌جاری به 114 فروند رسید و با رشد 68 درصدی همراه بود.

دریس در ادامه به رشد تردد مسافر از این بندر اشاره کرد و افزود: میزان تردد مسافر در دو ماهه امسال، 6 هزار و 120 نفر است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 69 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهر کرد: در این مدت 75 فروند کشتی تجاری در این بندر تردد داشته که این تعداد در مقایسه با سال‌گذشته 213 درصد رشد را نشان می‌دهد.

دریس گفت: در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال 44 شناور از بندر خرمشهر به کشور عراق بارگیری شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 26 درصد رشد داشته است./س
برچسب ها: تردد ، شناور ، خرمشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.