سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

تصویب نقشه راه توت‌فرنگی کشور در کردستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان در همایش توت فرنگی در سنندج از تصویب نقشه راه این محصول با ارزش خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج حسن نژاد با اعلام این خبر گفت: محورهای این نقشه بر مبنای تنگناها و نارسایی‌های بخش تولید توت‌فرنگی‏، افق آینده برای توسعه کمی و کیفی این محصول‏، صنایع تبدیلی، مکانیزاسیون و همراه صنعت تدوین شده است.
وی افزود: برگزاری این همایش و جشنواره فرصتی برای ارتقای کمی و کیفی محصول توت‌فرنگی و آشنایی تولیدکنندگان یکی از یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی دستاوردهای تصویب نقشه راه توت فرنگی است.
حسن نژاد گفت: راهکارهای مناسب فرآوری، بسته‌بندی، اقتصاد و مدیریت بازاریابی محصول توت‌فرنگی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: تاکنون شش رقم توت‌فرنگی تجاری مناسب کشت در کردستان شامل پاروس، دیامنت، کوین‌الیزا، گاماروسا، پاژارو و سلواشناسایی شده که دارای ماندگاری بیشتری هستند.
وی با بیان اینکه میزان تولید سالانه توت‌فرنگی در ایران بیش از 40 هزار تن است،  افزود: از این میزان 24 هزار تن در کردستان تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان با بیان اینکه 85 درصد توت‌فرنگی تولید شده مصرف تازه‌خوری دارد،15درصد دیگر این محصول در کارخانه‌های صنایع تبدیلی خارج از استان فرآوری می‌شود./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.