سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كارشناس آمريكايي :

بحران مالي اروپا به سرعت در حال گسترش است

"رالين آموره " کارشناس آمريکايي تصريح کرد ويروس بحران اقتصادي در اروپا در حال گسترش است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ رالين آموره مدير موسسه تحقيقاتي اوپن هايمر در واشنگتن گفت: «مشکلات مالي و اقتصادي اروپا روز به روز در حال افزايش و گسترش است. قبلا دولتمردان اروپايي تلاش مي کردند وجود چنين بحراني را انکار کنند اما وقتي بحران مالي از يونان به ديگر کشورهاي اروپايي از قبيل اسپانيا و پرتغال سرايت کرد ديگر انکار اين بحران امکان پذير نبود. شاهد آن هستيم که روز به روز دامنه اين بحران بر بخشهاي بيشتري از اروپا تاثير مي گذارد.

کشوري همانند اسپانيا به شدت در اين بحران درگير شده است. افزايش بيکاري به 25درصد در اسپانيا به چالش و مشکلي جدي تبديل شده است. بيکاري در ميان جوانان اسپانيايي از اين حد هم بيشتر و حدود پنجاه درصد است. واقعيت اين است که اسپانيا دچار رکود اقتصادي شده است. در اين ميان بايد توجه داشت که احتمال دارد يونان از اتحاديه اروپا خارج شود. همين مساله مي تواند سبب تشديد مشکلات اقتصادي اروپا شود.»

رالين آموره در ادامه افزود:«کل منطقه يورو بسيار ملتهب است. ارزش بالاي يورو سبب شده است خروج کشورهاي اروپايي از بحران اقتصادي و مالي دشوارتر شود. شايد در اين شرايط، کاهش ارزش يورو يکي از راهکارهاي اساسي براي خروج از اين وضع باشد. اگر اين کار انجام نشود ، کشورهاي اروپايي که با کسري بودجه و بدهي هاي کلان مواجه هستند نمي توانند براي حل مشکلات اقتصادي خود گام بردارند و بعد پويايي و رقابتي بودن اقتصادي براي آنها کمرنگ تر مي شود.»

برچسب ها: یورو ، بحران مالی ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.