سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امريکا سوريه را به اقدام نظامي تهديد کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تهدید کرد در صورتیکه سوریه به طرح عنان بی توجهی کند و تحریم ها نیز موثر نشود، شورای امنیت مجبور است خارج از طرح عنان اقدام کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رويترز، سوزان رایس در پایان نشست عادی شورای امنیت درباره مسائل مختلف و از جمله سوریه، در جمع خبرنگاران گفت به گفته کوفی عنان، اوضاع اکنون در سوریه در نقطه اوج وخامت قرار دارد وخشونت ها باید متوقف شوند.
نماینده آمریکا با تشریح سه سناریو درباره اوضاع جاری سوریه گفت سناریو اول آن است که دولت سوریه باید فوراً طرح کوفی عنان را طبق قطعنامه های شورای امنیت اجرا کند.
وی در توضیح سناریوی دوم گفت اگر دولت سوریه وظایفش را انجام ندهد، شورای امنیت وظیفه دارد به این امر رسیدگی و فشارهای بیشتری را از جمله تحریم ها اعمال کند.
سوزان رایس افزود: حالت سوم این است که اگر دو سناریوی یادشده اجرا نشوند، خشونت ها افزایش می یابند و اختلاف نظر در شورای امنیت نیز تشدید می شود.
وی افزود: این امر به درگیری های چند جانبه تبدیل خواهد شد که نهایتاً کشورها را مجبور می کند تا خارج از طرح عنان اقدام کنند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت اسد وظیفه دارد به طرح عنان به طور کامل عمل کند و اگر نکند شورا موظف است تا اقدام کند ، شورا باید به طور جمعی به جلو حرکت کند.
وی در مورد فاجعه روستای حوله نیز گفت از دیدگاه آمریکا چیزی درباره واقعه حوله مبهم نیست و ما معتقدیم کسانیکه مرتکب این کشتار شدند، باید به دست عدالت سپرده شوند.
رایس افزود اختلاف نظراتی درباره اعمال تحریم ها در شورای امنیت وجود دارد و برخی اعضاء معتقدند که از زمان تحریم ها گذشته است ولی برخی دیگر می گویند هنوز وقت اعمال تحریم ها نرسیده است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت در این مورد در شورای امنیت و همچنین در پایتخت ها گفتگو می شود چون باید برای اقدامات رژیم سوریه، عواقبی وجود داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.