سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«قرآن» كتاب زندگي در راديو قرآن شنيده مي شود

طرح "قرآن كتاب زندگي" كاري از شبكه راديويي قرآن است كه از تاريخ 16 مرداد روزانه به مدت 4 ساعت روي موج شبكه راديويي قرآن قرار مي گيرد.

حجت الاسلام و المسلمين محمد شيخ الاسلامي،مدير گروه قرآن و  معارف راديو در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران در خصوص اجراي طرح "قرآن كتاب زندگي" گفت: رويكرد جديد گروه معارف راديو قرآن به سمت ارائه سبك زندگي قرآني است،چرا كه به دنبال آن هستيم تا بفهميم در اين دنياي مدرن از چه راههايي مي‌توان زندگي قرآني داشت.
وي تصريح كرد:در جدول پخش روزانه راديو قرآن،دو زمان صبحگاهي و شبانگاهي به پخش برنامه هاي گروه معارف اختصاص يافته است كه به برنامه صراط موضوعات خانوادگي از ساعت 10 تا 11 و برنامه مصباح با موضوعاتي مرتبط با سبك زندگي قران از ساعت 21 تا 22 پخش مي‌شود.
شيخ الاسلامي ابراز داشت:برنامه صراط شنبه ها به بحث احكام، يكشنبه ها ازدواج، دوشنبه ها عرفان هاي انحرافي،به زودي به آن پرداخته مي شود. سه شنبه ها گفتگوي آزاد درباره شبهات ديني، قرآني و مسائل روز كشورمان و چهارشنبه ها به  موضوع تربيت فرزند اختصاص دارد.
وي ادامه داد:تمام سعي ما بر آن است تا اين باور در همه ايجاد شود كه در دنيايي كه ما در آن زندگي مي‌كنيم با همه ناملايمات،مي‌توان با قرآن زندگي كرد و قرآن كمك مي‌كند در مسير اين زندگي به بهترين شكل خود را به خدا نزديك كنيم.
شيخ الاسلامي تاكيد كرد:تمام تلاشمان اين است كه اين رويكرد تقويت شود،چون بايد در جستجوي اين باشيم كه با قرآن زندگي كنيم.
وي در ادامه گفت:همين رويكرد را در برنامه هايي با زمان كوتاه در قالب 10 برنامه 5 دقيقه اي در طول روز در نظر گرفتيم كه موضوعات آن مرتبط با قرآن است،به طور مثال قرآن و پيامبر،قرآن و معاد، مسئله ولايت و امامت،در قالب اين برنامه ها به صورت پيام هاي كوتاه به شنوندگان انتقال مي‌يابد.
دبير طرح قرآني قرآن "كتاب زندگي" گفت:با شروع طرح قرآن،"كتاب زندگي" از 16 خرداد 2 ساعت صبح 10 تا 12 و دو ساعت بعداز ظهر 17 تا 19 گروه معارف شبكه راديويي قرآن روي موج اين شبكه قرار مي‌گيرد.
وي در پايان اظهارداشت:آموزش روخواني،حفظ،قرائت ترتيل،تجويد،تدبر و مباحث تفسير در اين طرح و با محوريت سوره انسان اجرا مي‌شود.
گفتني است؛در اين برنامه ها علاوه بر آموزش ارتباط تلفني با مركز استان ها برقرار خواهد شد و مسابقات پيامكي براي مشاركت مردمي در اين طرح گنجانده مي‌شود./ه
برچسب ها: قرآن ، کتاب ، زندگی ، رادیو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.