سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

فرش دستباف سالانه 80 میلیارد تومان درآمدزایی دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یک مترمربع فرش دستباف 400 هزار تومان به فروش می‌رسد که با در نظر گرفتن حجم تولیدات فرش، این صنعت سالانه 80 میلیارد تومان برای استان درآمدزایی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از شهرکرد، رحمان کرمی بعدازظهر امروز در نخستین کمیته فرش این استان در سال 91، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر هشت تعاونی فرش با عضویت 40 هزار بافنده در این استان فعال است.

وی تعداد بافندگان فرش دستباف این استان را 100 هزار نفر اعلام و گفت: این تعداد بافنده بر روی 50 هزار دار قالی در استان مشغول به فعالیت هستند.

کرمی با اشاره به تولید 200 هزار مترمربع فرش دستباف در این استان، گفت: در حال حاضر هر یک مترمربع فرش دستباف در این استان 400 هزار تومان به فروش می‎رسد که با در نظر گرفتن حجم تولیدات سالانه فرش این صنعت، سالانه 80 میلیارد تومان درآمدزایی برای این استان خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صدور چهار هزار کارت قالیبافی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون افزون بر 12 هزار بافنده در این استان تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، هدایت، حمایت و نظارت بر تولیدات فرش این استان، گفت: ساماندهی امور مربوط به تامین مواد اولیه مرغوب تولید و تجارت فرش دستباف، رقابت‌پذیری، ایجاد تقاضای جدید و ترویج فرهنگ سفارش پذیری برای فرش دستباف در بازارهای جهانی با حفظ اصالت‌های آن و حفظ و احیا و ارتقای جنبه‌های هنری و فرهنگی فرش دستباف از دیگر سیاستگذاری موثر در ارتقای جایگاه صنعت فرش کشور است.

نخستین کمیته فرش استان چهارمحال و بختیاری در سال 91 امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرگروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره فرش استان، مدیران عامل تعاونی‌های فرش استان و جمعی دیگر از مدیران استانی در شهرکرد برگزار شد./ج1

برچسب ها: شهرکرد ، فرش ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.