سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اغاز كنگره ملي قلب و عروق در مشهد

پنجمين کنگره ملي قلب و عروق در بيمارستان رضوي مشهد امروز آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از مشهد ، معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکي ايران در مراسم آغاز به کار اين کنگره با اشاره به پيشرفت هاي علمي اخيرايران گفت : تا  20 سال گذشته در ايران سن اميد به زندگي 58 سال بود در حالي که امروز با پيشرفت هاي علوم پزشکي اين شاخص سلامت در کشورمان به  72 سال و  6 ماه افزايش يافته است .
دکتر امامي رضوي افزود : در 25 استان کشور 50 مرکز جراحي قلب وجود دارد که در هشت مرکز ، پيوند قلب انجام مي شود .
 او تعداد عمل هاي جراحي ايران را تا کنون را بيش از 500 عمل جراحي اعلام کرد و افزود : بايد در بخش آموزش ،راههاي پيشگيري از ابتلاء به بيماري هاي قلبي را در کشور آغاز کنيم زيرا فقط با تجهيز بيمارستان هاي کشور نمي توانيم پاسخگوي بيماران احتمالي قلب و عروق کشور در سال هاي آينده باشيم .
 معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکي ايران کاهش استرس هاي روزانه ، جلوگيري از مصرف دخانيات و استفاده از مواد غذايي سالم را از روش هاي جلوگيري از ابتلاء به بيماري هاي قلبي و عروقي اعلام کرد .
يوسف نيا رئيس انجمن قلب ايران نيز در اين مراسم گفت : در اين همايش سه روزه 480 نفر از استادان و متخصصان برجسته قلب و عروق دنيا از امروز به مدت سه روز آخرين دستاوردهاي خود را ارايه مي کنند .
 او افزود : بيماري‌ها و جراحي‌هاي قلب‌ و عروق و پرفيوژن از عناوين  200 مقاله  اي است که  براي اين  همايش  ارسال شده است و از برنامه هاي جانبي اين کنگره اجراي سه جراحي به صورت زنده و با همکاري مشترک متخصصان ايراني و اروپايي  است.
هشتاد نفر از متخصصان شرکت کننده در اين کنگره بين المللي از کشورهاي آمريکا ، برزيل ، کانادا ، انگليس ، آلمان و ايتاليا هستند ./ج2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.