سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حرم مطهر برگزارشد؛

مراسم تجديد ميثاق دانشگاهيان با آرمان هاي امام راحل

همزمان با بيست و سومين سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي، مراسم تجديد ميثاق دانشگاهيان با آرمان هاي امام راحل برگزارشد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، دراين مراسم دانشگاهيان با نثار تاج گل  و قرائت فاتحه به مقام والاي بنيانگذار  انقلاب اسلامي اداي احترام كرده و سپس ميثاق نامه دانشگاهيان با رهبر كبير  جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) توسط دكتر طهرانچي سرپرست دانشگاه شهيد بهشتي قرائت شد.
 در اين ميثاق نامه آمده است:  ما دانشگاهيان، كه امروز در كنار حرم مطهرت گرد آمدهايم، در پيشگاه الهي سوگند ميخوريم كه به آرمانهاي بلندت وفادار بمانيم و با تاسي از رفتار و كردارت، از هيچ كوششي براي دست يافتن به قلههاي رفيع دانايي و تلاش براي نشستن بر سرير توانايي دريغ نورزيم و استوار و پراميد، در پرتو عنايات الهي، در تحقق ايراني سربلند و آباد و براي ايجاد جهاني پر از اميد، صلح، دوستي و خداپرستي، كوشش نماييم.
 در ادامه اين ميثاق  دانشگاهيان تاكيد كردند كه با ارادهاي پولادين و به دور از تزلزل در برابر طاغوتيان همراه با ايمان و خدا محوري مدافع اسلام  بوده  و به راه پاك زيستن ائمه دين گام نهاده  و دستورات آيين مقدس نبوي و سنت مرتضوي را اجرا  مي كنند.
همچنين دانشگاهيان ايران اسلامی اهانت سرسپردگان شيطان به ساحت مقدس امام علی النقی الهادی (ع ) را محكوم و  ضمن اعلام آمادگی خود جهت اجرای حکم الهی بر جسارتگران گنه پيشه  تاكيد كردند: جسارت به ساحت مقدس آن شمع محفل هاديان، نه تنها ما را در پيمودن مسير ولايتمداری و سرسپردگی به آستان اهل بيت عصمت سلام ا... عليهم اجمعين متزلزل نمی کند بلکه عزم ما را در پيروی از صراط مستقيم ايشان راسخ تر و اراده مان را در تبعيت و سرنهادن به آستان ولی فقيه فرزانه زمان استوارتر می سازد که باور داريم ولايت فقيه ادامه حرکت انبيا و عين ولايت رسول ا... است.
 در ادامه  اين ميثاق نامه دانشگاهيان ايران اسلامي با اشاره به نامگذاري  امسال با عنوان  «سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»  از اينكه  كه فرزندان انقلابي امام راحل  در دانشگاهها به سوي تحقق دانشگاهي تمدن ساز در راستاي خودكفايي گام بر ميدارند تا با بهرهگيري از انديشه اسلام ناب و ايجاد الگويي موفق از تلفيق علم و دين، ساحتي خلق كنند تا شاهد رشد و بالندگي هر چه بيشتر ايراني اسلامي در جهان باشيم ابراز خرسندي و افتخار كردند.
در پايان، دانشگاهيان ايران اسلامي تاكيد كردند :  پيوند ناگسستني  و جاودانه امامت و امت كه امروز در پيروي و تبعيت از رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيتالله خامنهاي(مدظلله العالي)، تجلي مييابد، همچون گذشته زمينهساز تداوم استقلال، آزادي، عزت و عظمت اين سامان خواهد بود. /عط
برچسب ها: دانشگاه ، بالندگی ، میثاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.