سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتح الله زاده و بازي چند مرحله اي؛

پرسپوليس فصل آينده، استقلال فصل قبل مي‌شود؟

روزهاي اخير شاهد تكاپوي سرخابي هاي پايتخت در آغاز فصل نقل و انتقالات بوديم و در هر ساعت و هر روز خبري جديد شنيديم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، استقلال و پرسپوليس پس از حذف شدن در جام قهرمانان آسيا به صرافت تقويت افتادند استقلالي ها مظلومي را مظلومانه قرباني كردند و پرسپوليس يك خانه تكاني اساسي در فصل بهار انجام داد.

ابتدا از استقلال آغاز كنيم جائيكه از يك ماه قبل خبر تغييرات به گوش مي رسيد و مديرعامل استقلال در تيررس اين تغييرات قرار گرفت اختلاف مديرعامل و هيئت مديره آبي پوشان پايتخت تا جائي پيش رفت كه گزينه هاي مديرعامل هم از سوي هيئت مديره اعلام شد اما در اين مرحله از بازي، فتح الله زاده كه از چند روز قبل از حذف استقلال در جام قهرمانان آسيا يك برگ برنده با تعطيلي تمرين استقلال رو كرده بود كه البته به زعم برخي با هماهنگي انجام شده بود شايد به نوعي ورق را به نفع خود برگرداند اما پس از عدم موفقيت در ليگ برتر و كسب قهرمانان آسيا دوباره هيئت مديره بود که عنان كار را بدست گرفت در مرحله اول شايد مذاكرات هيئت مديره با سرمربي جديد استقلال كمي توي ذوق مي زد در آماتور بودن هيئت مديره را به رخ مي‌كشيد اما پس از كمي درنگ اگر به سابقه توجه كنيد مطمئن مي‌شويد كه اين انتخاب ،‌گزينه مديرعامل بوده است يعني به عبارت ساده تر هيئت مديره و مديرعامل در مورد قلعه نوعي متفق بودند و اين نقطه اشتراك به جايي رسيد كه فتح الله زاده ابقا شد البته اگر چه هنوز هم اعلام رسمي از سوي هيئت مديره باشگاه استقلال شده است اما رسولي نژاد در جلسه سه نفره با فتح الله زاده و قلعه نوعي نشان داد كه توافقات كامل شده و به نقطه اشتراك رسيده اند اما فتح الله زاده كه قبلاً مدعي بود چرا هيئت مديره با مربيان مذاكره كرده و با قلعه نوعي جلسه گذاشته پس از سفر تركيه كه به  اتفاق همتاي سرخ اش و وزير انجام شد بي سر و صدا در جلسه حاضر شد و دو باره صندلي آبي را تصاحب كرد اما قضيه همين جا تمام نمي‌شد و استعفاي زرينچه و اعلام اينكه ديگر در جلسات هيئت مديره شركت نمي‌كنم نشان از مسائل پشت پرده اي دارد كه هميشه همراه تيم هاي سرخابي بوده است.

حضور قلعه نوعي شايد سرآغاز دوره موفقيت البته با حاشيه هاي فراون باشند چرا كه برخي از ستاره هاي كهكشاني تمايلي به كار با قلعه نوعي ندارند و  اين را در طول فصل گذشته به نحوه هاي مختلف بروز داده اند و بايد منتظر بمانيم كه اول قلعه نوعي تيم كادر فني را چطور مي چيند، و چه بازيكناني مازاد اعلام مي شوند و استقلال كهكشاني فصل آينده باز هم كهكشاني مي‌ماند يا به سياره اي دور افتاده تبديل مي شود و اما نقاط اشتراك استقلال و پرسپوليس اول اينکه استعفاي زرينچه و پنجعلي از هيئت مديره و سپس ناكامي در ليگ برتر كه البته پرسپوليس در اوج ناكامي بود و سوم اينکه حذف از جام قهرمانان آسيا، چهارم اينکه روياي فصل آينده و در نهايت يك هدف عمده در سرلوحه كار سرخابي ها است كه هيچگاه به زبان نياورده است و آن تضعيف يا شكستن تابوي قهرماني سپاهان در ليگ برتر است كه شايد هر دستاويزي را مي طلبد تا اين رقيب جدي را از ميدان به در كند.
 راستش اين موضوع براي سرخابي ها  تبديل به كابوسي شده است و راههاي متفاوتي را مي طلبد كه شايد جذب بازيكنان اين تيم توسط پرسپوليس و جدايي چند بازيكن از سپاهان بتواند اين كابوس سرخابي ها را به روياي شيرين 2 قطبي نزديك كند و اما پرسپوليس تيمي كه ناكامي بدجوري گريبانش را گرفت و از آن جمله تيم هايي است كه مديران فعلي طلبكار مديران قبلي هستند و وعده آينده مي دهند، طبق شنيده هاي ما تيم سرخپوشان امسال خوب بسته خواهد شد و حتي يكي از نزديكان مديرعامل پرسپوليس معتقد بود كه پول ها ميلياردي است و شايد اين در آينده براي پرسپوليس مشكل ساز شود اما رويانيان بايد نشان دهد هم پول سازي را بلد است هم تيم سازي را!
 پول كه باشد ستاره ها خودشان مي‌آيند و كهكشان مي سازند اما بودن پول فقط رويايي فكر كردن است.
شايد هيئت مديره پرسپوليس روزگار با آرامشي را سپري مي كند و ناز دنيزلي هم خيلي خريدار نداشت و بالاخره آمد و ليست مازاد را اعلام كرد و نشان داد مشكل تيم كجاست.
پرسپوليس آنقدر نتايج ضعيف گرفته است كه  هواداران به اين موضوع عادت كرده بودند اما براي حاج مصطفي اين فصل متفاوت است و با هر نتيجه بد رويانيان و دنيزلي ديگر بهانه كاشاني و استيلي را ندارند و سكوهاي آستانه تحملشان پائين است.
خلاصه كلام اينكه امسال سال قطب ها مي شود؟ سپاهان چگونه تيم مي‌بندد؟ و خريدهاي ميلياردي برملا مي شود؟ توانايي مديران سرخابي اثبات مي شود؟ اين ها به علاوه هزارها سوال را آينده جواب مي دهد./مح
گزارش از اکبر باقري
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.